Alla inlägg den 9 januari 2014

Av Malin de Besche - 9 januari 2014 22:52

Dagarna går och det närmar sig dagen då jag ska springa. Förberedelserna är i full gång. Jag tränar intervaller, styrka och teknik. För ett par dagar sen var jag och provade jag en massa skor och föll för ett par som saknades i min storlek. Men dessa beställdes och idag fick jag prova dom i min storlek.


Skorna satt som en smäck. Men jag provsprang lite på löpbandet och det kändes fortfarande bra. Nu återstår bara att se om de håller för ett 400meters lopp.

 

När jag kom hem från jobbet svirade jag ihop lite middag och drog iväg till baskethallen. Efter tjejernas träning körde jag lite styrka i mina nya skor. :)

 

Först körde jag 500 hopp med hopprepet och sedan lite rörelseövningar som uppvärmning. Därefter körde jag:

Utfall med sving (hantlar) - 15 per ben

Draken med hantel - 10 per ben

Plankan med rodd - 10 på vardera hand

Snabba fötter i agilitystegen

Utfall med bicepscurls - 15 per ben

Sjärnan med hantel - 10 per sida

Trepunktsplankan - 10 per ben

Trepunktsarmhävning - 10st

2x40st mountain climbers

1 minut mountain climbers

Pendelutfall - 10 per ben

Utfallshopp - 20st

Burpees - 10 st


Jag körde ett varv till med ovanstående fast utan agilitystegen då det var något som en tjej från laget kom förbi med och ville köra. Jag avslutade med lite stretch och övnignar på min Foam Roller.


Ett härligt pass som fick benen att jobba lite. Jag fick lite mjölksyra i benen, men inte mycket och inte länge. Det är lättare att få det om man har någon som pressar en. Men i fötterna fick jag faktiskt lite mer och i armarna.


När jag kom hem igen blev det en dusch och lite efterträningsmums. Keso, banan, valnötter, solrosfrån och kanel.

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards