Alla inlägg den 2 januari 2014

Av Malin de Besche - 2 januari 2014 17:02

Efter lite omplanering så la jag in backintervallträning idag. Kändes skönt att äntligen komma igång med den aktiva träningen inför loppet. Tog ledigt från jobbet idag för att få lite annat gjort och då fick jag lite extra tid över till träningen. Fantastiskt! Till och med mellandagsrean fick stå tillbaka.


Jag kände att jag behövde ta ut lite ledighet för att hinna med lite ärenden. Bla skulle jag köpa en ny TV, vilket jag fyndade på nätet. Så jag frigav en massa tid som kunde läggas på träning istället. Jag körde backintervallpasset som fick stå tillbaka när jag kände mig lite risig för ett par dagar sen.


De första intervallerna kändes inte så farligt jobbiga, men de mot slutet gick på ren vilja. Jag joggade till spåret. Jag visste precis vilken backe jag skulle välja för min intervallträning. Det blev en uppvärmning på nästan 2 kilometer innan jag sprang så fort jag kunde för den 130 meter långa backen. (Ungefärliga sträckor, mätt på jogg.se)

Jag körde 10 intervaller med gång ned för backen som vila. Varje intervall låg mellan 26 och 31 sekunder. Det lustiga var att det gick lite fortare när det vara andra i backen.

När jag gick ner för backen efter sista intervallenkände jag att viljan skulle ha stor betydelse för att komma igång med nerjoggen. Och viljan vann såklart. Jag satte på mig västen som jag lagt vid sidan för att det blev för varmt under intervallerna och joggade sakta hemåt. Trodde att mastodontbacken skulle bli för svår, men det gick mycket lättare än vad jag trodde.

  

Väl hemma fixade jag sen lunch och efter dusch och mat var jag alldeles för skönt trött för att ge mig ut i mellandagsrean. Så nu lite kaffe och soffhäng innan basketträningen om ett par timmar.

Skönt att veta att jag är i fas med den planerade träningen inför loppet.


#Backintervall #löpning #Träning #400M

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards