Alla inlägg den 18 september 2013

Av Malin de Besche - 18 september 2013 22:47

Det är du som väljer, så var noga med ditt val. Det är ändå du som väljer vem du är. En mycket klok fras i sångtexten "En apa som liknar dig". Alla möter glädje och sorg, medgång och motgång i sina liv. Ibland är det orättvist fördelat, men oavsett hur mycket eller lite motgångar du möter så är det du som väljer hur du hanterar de.


Just nu har jag haft en hel del prövningar i livet som Paradis Oskar skulle ha uttryckt det. En del utmaningar skulle man också kunna uttrycka det. Andra kanske skulle säga att det är rent åt helvete. Tre olika sätt att beskriva sin situation på om man utsätts för en motgångar.

Att se saker positivt kommer man ganska långt med. Man kan skrika, beklaga sig eller vad man nu gör för att få någon form av utlopp. Men sen får man kavla upp ärmarna.

Det behöver inte handla om stora grejer. Det kan handla om hur du möter andra människor. Har man en dålig dag, behöver det inte gå ut över dina kollegor eller familj. Man kan välja att lägga "det dåliga" åt sidan och leva i nuet. Njuta av att man är bland härliga människor och kunna glädjas åt det. Bara för att man kanske bråkat hemma så ska man inte vara lättretlig på jobbet och vice versa.


Idag var jag på min första egna basketträning för säsongen. Det var helt underbart. Så länge sen jag fick mjölksyra i kroppen och länge sen jag spelade basket. Vi hade inte många vettiga träningar i slutet av förra säsongen pga att vi var så få. Nu körde jag med div 2 tjejerna. De är nästan 20 år yngre än jag, men hade ruskigt kul i varje fall. :)

Ibland var det lite mycket grunder. Men det är få träningsformer som ger så bra armträning som passar tex.

Jag har haft lagspelare som satt sig vid sidan av för att "det är tråkigt", istället för att se vad man faktiskt kan ha för nytta av det. Jag valde att se det som armträning att nöta passar.

Jag tycker att när man ändå är där så kör man ända in i kaklet så som tränaren säger. Allt annat är oförskämt. Tycker jag inte att upplägget passar, kan jag sluta. Men för en enstaka övning kan man inte sura ihop. Det är jag som väljer om jag ska ha roligt.

Och det hade jag! Då glömmer man bort sina bekymmer och besvär. Till min stora glädje höll kroppen hela vägen. Kommer definitivt att köra på måndag igen.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards