Alla inlägg den 11 september 2013

Av Malin de Besche - 11 september 2013 21:12

Efter några tunga dagar och halvkrasslig kropp har varken humör, ork eller motivation varit på topp. Men för att hamna på rätt köl igen krävs det bara något positivt. Bara man får en ny riktning så på tankarna så kommer glädjen och lyckan igen.


Det bästa med hur man fungerar som människa är att trots att man har det tufft i mängder så räcker det med att man väljer rätt riktning en gång så kan man finna lyckan. Det är inte som en våg som kräver lika mycket goda ting som onda. Att göra rätt val, någon ger en inspiration, andra som ger energi smittar av sig och föder ännu mer god energi.

Idag hade jag många goda ting som gjorde min dag och som skänkt glädje och gett mig viss motivation att bygga vidare på.

 

Det är helt obeskrivligt vilken glädje man känner i hjärtat när ens barn utrycker glädje och lycka, vilket jag fick känna på när jag och dottern sjöng för min stooooora son som fyller 17 idag, med frukostbrickan i händerna enligt vår tradition.

Under arbetsdagen fick jag saker gjorda som jag hoppats på. Jag tog en paus och mötte upp en ganska nyfunnen vän för en latte och massor av skitsnack. När arbetsdagen var slut kom pappa och hjälpte mig med min värmepump som visade sig fungera över förväntan.

Åkte sedan iväg och köpte Thaimat som min son önskat som födelsedagsmiddag. Passade på att hämta en födelsedagspresent som tidigare annonserats vara försenad, som kom idag på dagen.

På posten var det en gigantisk kö. Men en god medmänniska erbjöd mig att gå på samma turnummer som honom och jag hann alltså få ut mitt paket innan jag hämtade upp den beställda maten.


Jag hann sedan på minuten till tjejerna basketträning. Det blev en sådan lyckad träning och jag lyckades få in en hel del fotträning också. Det var tillräckligt många för att kunna träna på matchsituationer. Motivationen för att utveckla de här tjejerna steg flera steg och på vägen hem var jag mer taggad inför träning än va jag har varit på länge nu. Inga jättestora grejer, men några små som lyfter mig.


Så när jag såg ett förslag på en sida "att gilla" på #Facebook blev jag glad och ännu mer taggad. Jag ska fan klara mig ta mig bort från dessa skador som envisat sig kvar på min kropp.

 

Kanske kommer jag att få en massa tips här på hur jag ska kunna påbörja löpningen mot mitt mål 45min på milen samt att springa halvmaran.


#Löpskolan #Lycka #Träning #Basket

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards