Alla inlägg den 28 augusti 2013

Av Malin de Besche - 28 augusti 2013 19:04

Jag har en konstant trötthet och ett tryck i huvudet. Inte tillräckligt för att sänka mig, men det känns som att jag skulle behöva en rejäl sovmorgon. Sova bort alla bekymmer. Men så fort jag får in lite fart och fläkt i tillvaron är det som bortblåst. Det får mig att tänka på ett riktigt bra uttryck som jag hörde för ett tag sen.


Jag vaknar av mig själv på mornarna men ändå kände det som att jag skulle behöva sova mycket mer. Hela dagen har jag känt en tryckande hjälm över huvudet. Funderade länge om jag skulle ta det där träningspasset när jag kom hem eller inte. Jag började med att göra middag i varje fall. Det blev en variant av kålpudding.

500g köttfärs

1 ägg

2 dl hackade oliver

salt och peppar

800g vitkål

2 vitlöksklyftor

1msk honung

1 creme fraishe

Turkisk krydda

1dl riven ost

Fräs riven vitlök och strimlad vitkål tills den blivit mjuk. Blanda ner honung och krydda. Blanda sedan köttfärs med cremefraishe, hackade oliver, salt, peppar och krydda. Rör ner 1/3 av vitkålsfräset. Lägg sedan vitkålsfräs i botten på en ugnssäker form, bred över köttfärsblandningen och toppa med resten av vitkålsfräset och ost. In i ugnen på 175 grader i 30 minuter.

 


När jag ätit och låtit maten smälta i en timme så funderade jag på vad jag läste om på iForms hemsida. Man tränar inte när man har energi över. Man tränar för att få energi.

Därför bestämde jag mig för att ta mig en liten löparrunda. Tyvärr hade det börjat bli mörkt så jag tyckte att det var lite läskigt att springa i spåret. Men när jag sprang in i spåret hade jag en man med årets midnattsloppströja framför mig. Bestämde mig för att ta rygg på honom och inte förlora honom ur sikte.

Men mastodontbacken i spåret måste ha tagit musten ur honom, för ganska snart efter den sprang jag om honom. Och när jag sprang allt längre in i skogen var det lite småläskigt. Men jag sköt undna tankarna och sprang bara på i jämnt tempo. När jag började närma mig slutet av spåret började jag se lite människor igen. Då kändes det genast mycket bättre. Den lååånga backen på vägen hem tog jag med lätthet, och knäna kändes bra. Jag tänkte hela tiden på hur jag sprang och att jag satte ner fötterna rätt. 5 kilometer på 27:30, alltså en kilometertid på 5:30. Helt ok med tanke på hur lite jag har tränat senaste tiden.

När jag kom hem kände jag mig pigg och trycket i huvudet var som bortblåst. Då satte jag igång med lite fotträning. Då kom det smygande. En magvärk from hell.

Fast efter en dusch var den också borta. Så nu hoppas jag att mitt huvud och min mage kommer må finfint imorgon bitti när jag vaknar.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards