Alla inlägg den 27 augusti 2013

Av Malin de Besche - 27 augusti 2013 21:53

Nu börjar sakteliga basketsäsongen att dra igång. Det är nu som man ska stämma av om tjejerna bara har latat sig och ätit godis under sommarn eller om de hållit sig till det träningsprogram jag gav dem vid säsongsavslutningen. Det visade sig bli en del springa för min del också.


Jag hade lagt mina baskettjejers träning klockan 19 för att hinna hem och äta i lugn och ro. Så direkt efter jobbet gjorde jag iordning en risotto som blev riktigt lyckad. Min son tog påfyllning trots att det var lax i maten. (=gott betyg).

 

Eftersom att jag inte har matplanerat som jag borde så fick det bli något jag bara "svänger ihop". Jag började med att steka en riven vitlöksklyfta med lite kantareller. Jag blandade mer lite tärnad paprika och bladbenat. Sedan la jag ner strimlad färsk lax(400g) och kokt ris (4port). Jag saltade och pepprade och sedna hällde jag över en kokosmjölk och fiskfond samt en pressad lime. Toppade med lite coctailtomater och så lät jag kokosmjölken koka in i risotton. MUMS!


Jag funderade lite på hur många man skulle få se idag. Det är så mycket som händer i den här åldern och fokus kan ganska lätt flyttas från sporten till andra intressen över en sommar. Men till min stora glädje kom de flesta och jag fick meddelande av ett par som inte kunde komma just idag. Jag har alltså ett fullt lag till den här säsongen.

Men det här träningsprogrammet hade inte alls hägrat i sommar. De var i så dålig form att de inte orkade springa 2 km i ett i stäck.

 

Vi tog oss ner till spåret där tjejerna fick värma upp genom att springa fram och sedan tillbaka baklänges. De fick även springa sidleds, köra Jumping jacks och skidhopp.

Sedan radade de upp sig för att springa 2 km. Jag sprang med en bit för att jag visste att det var ett parti som kunde vara risk för att springa fel.

Sedan sprang jag så att jag mötte den första tjejen och sprang med henne i mål för att kunna klocka henne. Sedan sprang jag fram och tillbaka för att möte tjejerna en efter en och springa in i mål med dem.

Jag vet inte hur mycket jag sprang eller hur länge i tid jag sprang. Jag bara sprang fram och tillbaka och benen kändes starka.

Den snabbaste tjejen sprang på 11:48 och nästa på 13:20. Jag vet att de alla kan mycket bättre. De behöver bara få till formen. Så nu kommer jag att lägga in ett sådant här pass ibland där jag kör en liten formcheck på hur snabbt de springer 2km. Nästa vecka kör vi vår första riktiga basketträning. Som jag längtar!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards