Alla inlägg den 28 juli 2013

Av Malin de Besche - 28 juli 2013 21:31

Vissa dagar springer tiden bara iväg utan att man egentligen gjort någonting. Idag var en sådan dag. Men när jag väl kom igång så  fick jag ut lite utav dagen. Som dagens träning och löppass till exempel.


Jag klev inte upp så himla sent men tiden bara rusade iväg. Det kändes som att jag knappt hade avslutat frukosten så var det dags för lunch. Kanske var det värmen som minskat aptiten, som gjorde att klockan fick tala om att det var dags för mat. Jag hade satt på mig löparkläder och var påväg ut, när jag jag upptäckte att klockan var så pass mycket att jag inte skulle hinna med någon träning innan det var dags att åka till mormor för att fira hennes 79-års dag.

Så det var bara att ta av sig löparskorna igen och sätta igång med lunchen istället.


Efter maten körde jag mina knäövnignar, #kompassen och #draken så det skulle bli någon form av träning i varje fall.

   

Och på så sätt fick jag lite sol på mig också, när jag gjorde dessa övningar på altanen.   


Så åkte vi iväg och fikade med min mormor och morfar, eftersom mormor nyss fyllt 79 år. Nästa år är det stor fest av två anlednignar. Mormor som blir 80 och deras 60:e bröllopsdag.


När vi kom hem därifrån hade det blivit mulet och en alldels underbar temperatur för ett löppass. Jag utökade rundan med 700m, dvs 6,7km. Jag jobbar mig sakta men säkert upp till en mil. Helt och hållet med hjälp av mitt knäskydd. Det gick hyfsat bra, trots att varje runda gick allt långsammare.

Fram till banan (350m) 1:36
Första varvet (2km) 10:07
Andra varvet (2km) 11:03
Tredje varvet (2km) 11:20
Från banan (350m) 1:34

Totalt blev det ett snitt på 5:19/km. Jag måst jobba lite på min inställning till detta, då målet i år är att ta mig runt #Midnattsloppet och har slopat tidsmålet helt. Det är vad jag har beslutat mig för, men det är lite svårt att inte lägga fokus på tiden. Samtidigt som jag inte vill låta bli att ta tid, för jag vill se hur min form ser ut.


När jag sedan stretchat körde jag lite coreövnignar, hoppade hopprep (som går alldeles utmärkt utan knäskydd), satt i jägarställning, stod i brygga och på händer. Mest för skojs skull.

Sen var dagen slut... och nu regnar det, så jag slipper vattna ikväll. :)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards