Alla inlägg den 24 juli 2013

Av Malin de Besche - 24 juli 2013 22:10

Så var det dags att lämna in bilen för att få det sista fixat, en dyr historia. Men för att göra det hela lite mer positivt så ser jag till att lägga in lite motion när jag lämnat in bilen. Idag har varit en rörlig dag trots att det varit en arbetsdag med konstant sittande framför datorn.


Klev upp tidigt för att köra bilen till verkstan. När jag sedan skulle ta mig därifrån så tog jag en extra omväg för att få en vettig Power Walk, en runda på 2,6km

När jag kom hem fixade jag frukost. Ägg, mackor och #Smoothie

 

I denna läckerhet hade jag:

1 banan

2dl naturell yoghurt

1dl fryst mango

En skvätt lime

Lite vaniljpulver (äkta vanilj)

Granatäpple

Chiafrön


Jag jobbade på och plötsligt var det lunch. Tog lite rester av Svart Thairis från igår som jag blandade med ett tärnat äpple och 180g lax gjord i ugn. Mycket godare än vad jag trodde att det skulle bli. För att få lite sol på mig åt jag min lunch på altanen.

    

Jag har helt klart börjat knarka kaffe. En kopp stod konstant på köksbordet. Jag fick mycket gjort och tiden gick fort, plötsligt var det dags att lägga ner för dan. Jag tog min kaffekopp och min bok och la mig och läste på altanen. Sen slumrade jag en stund.

När jag vaknade till så bytte jag om för att springa 6km. Som vanligt promenerade jag ner till spåret. Det var härligt att gå i solen. Men sen när jag började springa var det ruskigt jobbigt med värmen. Spåret är på 2km och jag skulle springa 3 varv. Redan under första varvet kändes det som att fötterna skulle brinna upp.

Men jag kämpade på runt. Varje varv gick något långsammare, men det var hyfsat jämnt tempo.

Varv 1: 10:51 = 5:26/km

Varv 2: 11:02 = 5:31/km

Varv 3: 11:18 = 5:39/km

Det var människorna i spåret som fick mig att dra på när jag sackade efter lite tidsmässigt.

När jag kom på upploppet på sista varvet började jag känna av knät och jag var i stort behov av vatten. Pressade mig sista biten och när jag passerade 6km så gick jag tillbaka till sjön och svaljade fötterna och slängde massa vatten i ansiktet och över nacken. Sen kunde jag ta mig hem och faktiskt njuta av solen och värmen.

Och det fortsatte när jag stretchade på altanen. La till lite plankan, bryggan och handstående.


Till middag blev det Bortj, med creme fraishe och fågbröd med färskost. MUMS

 

Efter middagen tog jag mig en lite promenad till min goa vän Ulrika för lite skitsnack och en kopp te. Grymt bra för hälsan! :)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards