Alla inlägg den 18 juli 2013

Av Malin de Besche - 18 juli 2013 20:50

Planteringen visade sig vara otrolit stort arbete, mest pga alla stenar och rötter. Därför har jag fått göra detta i etapper. Nu har jag äntligen blivit klar, trots alla mina kroppsliga skavanker som hindrar mig att kunna ta i fullt ut.


Efter en stärkande frukost med müsli (som Maxi skyltar som "Dietistens val" eftersom att det innehåller mycket fibrer och låg halt av socker) påbörjade jag sista etappen av buskplanteringen.

 

Jag har grävt, släpat bort sten och fyllt rännorna med jord, trots min sköra kropp. Tack och lov är ryggen helt återställd och knät har klarat alla dessa knäböj som planteringen har inneburit. Det som tagit mest stryk är min tennisarm. Allt detta grävande, dragande med skottkärran och släpande på jordsäckar har inte varit helt lätt med min arm. Men faktiskt så känns det inte så farligt efteråt. Oc jag har försökt att stretcha underarmen så gott det går och nu är jag som sagt äntligen färdig. :)

 

Grillkvällen hos en av mina bästa vänner blev inställd då hon var tvungen att hinna måla färdigt stallet innan de drar iväg på semester, så jag ordnade med lite grillkväll med barnen hemma istället.

Lite grillad fläskkotlett, kokt färskpotatis, yoghurtsås på franska örter gled lätt ner med lite sallad. När vi ätit upp kände jag suget efter lite efterrätt. Jag såg att det fortfarande fanns glöd så jag halverade lite äpplen och la på grillen. Medan de grillade gjorde jag min favoritsås till efterrätt, turkisk yoghurt, honung och vaniljpulver.

 

Supersmarrigt. Strödde lite kanel på detta också. Nu ska jag bara luta mig tillbaka och kolla på film.

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se