Alla inlägg den 17 juli 2013

Av Malin de Besche - 17 juli 2013 23:07

Kylskåp och skafferi gapade rätt tomma sen vår lilla resa till Norrland. Jag hade fler buskar att plantera och fixa med både bil och utemöbler. Så när jag väl kom iväg för att handla fick det bli Mc Donald's för enkelhetens skull. Men nu har jag skåpen fulla av läckerheter.


Tog en ordentlig sovmorgon idag. Men sen var det bara att sätta fart. Först åkte jag iväg för att köpa mer jord. På vägen ringde jag och bokade tid hos verkstan för att de ska köra en motortvätt på bilen och reda ut vart det läcker olja någonstans. Jag åkte förbi Jysk som ändå var på vägen, för att visa dem bilden på skadan som jag hittade på bordet jag köpte igår. Men jag orkade inte släpa iväg med bordet så jag visade dem bilden jag tagit med kameran.

 

Jag var lite orolig för att det skulle rosta men de sa att det inte var någon fara eftersom att det är aluminium. Utseendemässigt spelade egentligen ingen roll eftersom att det är under bordsskivan. De hade inga fler bord inne så jag fick 3 solcellslampor som kompensation.


När jag kom hem började jag gräva för att starta plantering av buskar, etapp 2. När jag grävt hela förmiddagen gick jag in och värmde på rester av olika slag för oss att äta till lunch. Klockan hade hunnit bli halv 2, men åter man frukost sent så passade det bra med så sen lunch.

Att bära jordsäckar från butiken till bilen, från bilen till altanen och sedan lyfta dem när det är dags att tömma säckarna är ett riktigt styrkepass. Inte så intensivt kanske, men...


När jag sedan var klar åkte jag iväg för att storhandla. Äntligen skulle jag få hem lite frukt och grönsaker, som är det jag saknat mest sedan jag kom hem. Köpte också lite gott av något bättre karaktär, att ha till filmen jag satte mig för att se med mina barn. Jättegott, men kanske en aning dyrt om man skulle köpa hem samma mängd som man får i en vanlig chipspåse.

 

Här har vi Cassavachips och miniriskakor kryddade med basilika och soltorkade tomater. Till detta mineralvatten med smak av smultron.

Cassavchipsen är ett snack från Renée Voltaire som är saltad med havssalt. De var mindre salta än lättsaltatde potatischips, men i övrgit smakade de som chips. Jag har ätit Cassava, eller Cassawa, förut men i en helt annan form. Måste säga att jag föredrar det här sättet faktiskt, som snacks alltså. :)

Av Malin de Besche - 17 juli 2013 00:53

Dagen blev inte helt enligt planen, men artade sig ganska bra i varje fall. Med fokus på att hinna med min träning så gjorde det inte så mycket att hälla resten av dagen flexibel. Jag fick en del ärenden utförda innan jag drog till min pappa på en fika. Efter träning testade jag en mirakeldryck.


Jag klev upp något tidigare än vad jag gjort i Norrland och jag kände mig en aning groggy men ändå utvilad efter den långa bilresan till igår. Jag gick till affären för att köpa lite frukost. Efter frukosten fick jag ett samtal från jobbet, som gjorde att jag var tvungen att jobba lite grann. När jag väl var färdig med det ringde pappa och bjöd på fika och vi bestämde att vi skulle komma till klockan 15.


Jag kollade på klockan och den hade redan hunnit bli 12, men jag skulle hinna åka iväg och köpa trädgårdsmöbler och jord innan det var dags att åka till pappa.

Allt gick som smort på Jysk fram till att vi skulle hämta ut möblerna. Hon som skulle lämna ut bordet kunde inte hitta det. Från att jag hade betalat till jag fick tillfälle att säga att jag kunde komma tillbaka senare så de fick leta i lugn och ro, tog det 35 minuter. Jag fick i varje fall med mig stolarna och med gasen i botten åkte jag och köpte så mycket jord som jag kunde få med mig.


Allt blev så stressigt pga att det tog så lång tid på Jysk. Så efter fikat hos pappa så hämtade jag ut bordet och sedan åkte jag iväg till Pizzerian och köpte mat. Barnen tog varsinn pizza och jag tog deras gudomligt goda avocadopasta.


Efter att jag smällt maten tog jag min löparrunda. Den här gången skulle jag springa hela varvet runt, dvs 2 ,7 kilometer. Det kändes ok men jag tror inte att jag skulle kunna springa utan knäskyddet. Men jag får väl helt enkelt räkna med att ha ett knäskydd när jag är ute och springer ett bra tag till framöver. Konditionen har fått sig en törn men jag kom ganska snabbt in i andningen så att det kändes bra.


Väl hemma igen stretchade jag och körde lite #coreövningar. Efter duschen gjorde jag mig en dryck som enligt boken "Born to run" ska vara rena rama #mirakeldrycken. Den såg ut som grodägg och konsistensen påminde om densamma. Men det var långt mycket godare.

iskiate, chia freska  

Detta glasinnehåller vatten, 1 msk Chiafrön, 1/2 msk honung och 1/2 pressad lime. Jag lät fröna svälla och lösas upp lite i vattnet vilket gav den lite tjockare konsistensen, sen rörde jag ner lime och honung.

Blev faktiskt helt ok att dricka, tom gott.


Enligt boken så är en msk Chiafrön sett till #näringsinnehåll som en #smoothie blandad med lax, spenat och mänskligt tillväxthormon. Så nu är det bara att låta det verka. ;-)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards