Alla inlägg den 5 juli 2013

Av Malin de Besche - 5 juli 2013 22:33

Tänk dig att du har en skål framför dig som är bland det godaste du vet. Du får ta lite grann, men bara lite. Det är ingen som tar bort skålen och det tar inte slut, du vet bara att du måste sluta äta. Så var det för mig idag när jag kom hem från jobbet.


Det blev ca 3 timmars övertid idag. Massor att hinna med innan man går på semester och jag känner mig inte riktigt färdig heller. Jag hoppas att jag kommer att kunna koppla av under semestern i varje fall.

Något trött och hungrig när jag kom hem kl 8 på kvällen. Jag velade länge om jag skulle köra någon träning idag. Jag kände mig en aning stel och jag hade ju inte stretchat som jag borde och hade suttit still alldeles för länge på jobbet så ryggen var stel, även om den i övrigt känns bra.

Men jag tänkte att rörelse måste ju vara det bästa. Så jag bytte snabbt om och snörade på mig skorna och gav mig ut 20:20 på kvällen.

Jag promenerade ner mot sjön där vårt spår går. Det var flera som var där och tog sig ett kvällsdopp. Det var allt så man blev lite sugen, men jag hade ett tränignspass att genomföra.

Jag började springa men var bara tvungen att stanna till och fota den här killen.

 

Han brydde sig inte alls om mig och det var nästan som att han poserade, när jag stod där och tog bilder med min kamera. Startade om klockan och började springa igen. Jag skulle öka på sträckan mot förra med bara lite grann. Är inte helt säker men jag sprang drygt 1,5km. När jag mätte upp på jogg.se blev det 1,65 men på tiden jag sprang så sprang jag på 4:22/km, vilket känns lite för bra.


Passet kändes bra. Och det är här jag kände som ungefär som den där skålen med blande det godaste man vet framför sig. Det kändes bra att springa, jag hade mer att ge och det kändes som att jag kunde ha hållit på hur länge som helst. Men jag vet ju att jag måste ta det lungt. Jag får inte ta ut mig för mycket så att jag sabbar knät och får börja om min rehab. Så det var bara att stanna hur frustrerande det än är och börja gå hemmåt.


Väl hemma körde jag sedevanliga #yogan och #stretchingen och mina #coreövningar. Jag ökar med någon situps varje gång och ökar med 15 sekunder på plankan varje gång osv. Jag gjorde även kompassen och draken, 10 totalt på varje ben. Så snart har jag förhoppningsvis en stark kropp igen.


När jag kommit in igen och duschat gjorde jag mig lite middag. och hällde upp ett glad rött som ska vara så bra för hälsan. :)

 

Det blev jättegott. 2 chorizo skivade, lite körsbärstomater och lite röd paprika. Några kuber fryst hackad spenat och 2 tsk pesto på soltorkade tomater, samt lite risoni som var över från en tidigare middag.


Kroppen känns stark trots att den är så där härligt trött efter träning. Jag har liksom vant mig lite vid slappmode så all träning är välkomen även om den är lätt. Nu är det semester! :)

Av Malin de Besche - 5 juli 2013 18:34

Nu checkar jag äntligen ut för semester. Det har varit en hård vecka och jag har fortfarande saker som jag önskade att jag hade hunnit med. Men jag ska försöka koppla bort det nu dessa 2 värdefulla veckor som jag har.


 


Nu jäklar ska jag röra på mig. Har suttit still alldels för länge. Finns ju massor jag vill göra nu när jag är ledig.

Som att träna, plantera buskar, läsa och framför allt njuta av att kunna göra vad jag vill.  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards