Alla inlägg den 29 juni 2013

Av Malin de Besche - 29 juni 2013 20:38

Planen var att åka till Kolmården men mina tonåringar var inte alls sugna. Så det blev en lugn härlig dag i solen hemma, med lite lättare träning och trädgårdsarbete som gav mig en mindre kul upptäckt som kräver en stark kropp.


Vaknade upp och dukade upp en frukost med ägg, grape och naturell yoghurt med nötter, honung och kokosflingor. Barnen var inte all sugna på att kliva upp eller att åka iväg på några äventyr. Så vi stannade hemma och började pyssla lite hemma istället.

Sedan bestämde jag mig för att ge mig ut på en #joggpromenad. Eftersom att jag ska se till att springa på mjukt underlag så promenarade jag ner till spåret. En promenad på 1,5km. Sedan varvade jag 1 minuts jogg med 2 minuters gång. Totalt blev det 7 minuter jogg på den 5,7km långa rundan. Och se vilken miljö jag #joggade och #gick i.

 

Svensk #sommar när den är som bäst! :)

Sista joggstreckan kände jag av lite i benet. Inte så ont som sist när jag körde här sist. Men det försvann när jag promenarade hem sen.

När jag kom hem igen så #stretchade jag på min stora veranda och gjorde mina rehabövningar för rygg och ben, samt lite #coreövningar.

Jag gjorde några "solhälsningar, #kobran och #hunden. Sedan stretchade jag enligt lite klassiska stretchövningar. Avslutningsvis körde jag kompassen och draken.


Efter lunchen åkte jag iväg och köpte lite verktyg för att kunna ge mig an min trädgård/altan. Det blev en spade, em kratta, Roundup och ett set bits till skruvdragaren.

Jag fick bli varse att det inte skulle bli helt lätt att plantera mina buskar. Jag upptäckte att de som gjort den här altanen hade struntat i all växtlighet under altanen. Så där var det ett gäng stora rätter efter bla syrenbuskar. Jag lyckades få bort en men måste ge mig an resten en annan dag. Min kropp är inte tillräckligt stark än att kunna ta allt på en gång. Gav upp efter ett tag och gick in och lagade middag istället.


Det blev en ljummen lax och pastasallad med risoni.

 

Laxen (500g) ugnsbakade jag med salt, peppar och pressad citron. Under tiden som den blev klar kokade jag risonin (200g) och blandande salladen. 50 g bladspenat, 1 röd paprika i tärningar, 2 gul paprika i tärningar, 1 bit gurka i strimlor och ca 100g coctailtomater som jag halverade. Sedan blandande jag allt med en dressing på 1msk vitvinsvinäger, lite salt och peppar och franska örter samt ca 2msk oilvolja.


Till detta testade vi ett nytt knäckebröd. Riktigt gott, krispigt och lite salt.

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards