Alla inlägg den 26 juni 2013

Av Malin de Besche - 26 juni 2013 22:48

Jag har nu äntligen kunnat påbörja min väg tillbaka till min forna form. Men för att inte råka på bakslag så måste jag ta det lungt, riktigt lungt. Nu är det inte ryggen jag oroar mig för, utan mitt knä, baksidalår och smalben.


Nu har jag aldrig någonsin tidigare behövt komma igång från helt otränad och orörlig. Sedan jag var liten har jag alltid idrottat eller motionerat, med en liten paus som förstagångsförälder. Men även då rörde jag på mig iform av många långa promenader.

Så nu samlar jag in all information jag kan, hur man, "börjar om från början". Hur man kommer igång. Lite är samlat från vad ortopeden och naprapaten sagt, och lite är taget från vår allas vän google.

Det första jag gjorde var att ge mig ut på en promenad i rask takt med mina nya #fotbäddar för träning. Tyvärr fick jag tendens till skavsår på ena hälen. Om det beror på att jag inte fått i #fotbädden ordentligt, eller om den måste filas till, vet jag inte. Men får jag inte till det så måste jag åka in med dem så de kan fixa till "sulan". Promenaden eller min #PowerWalk som det heter när man går i så rask takt varade i 35minuter.

När jag kommit in igen stretchade jag först mot bordet sedan vanliga mot golvet. Gav mig mycket på sätesmusklerna.

 

Sedan gjorde jag lite lite #knäövningar, som också visade sig vara bra för fötterna när jag pratade med #ortopeden.

#Kompassen körde jag 10 på vardera ben.

 

Därefter körde jag #draken 5x2 på vardera ben.

 

Var tvungen att ta bilderna från Åland. :)


Till sist så körde jag lite #bålstabilitet.

 

#Plankan 1min

#Rygglyft 15st

#Sidoplankan 15 dips/sida

#Situps 15st


Det kändes riktigt bra att få röra på sig och jag kände ingen smärta (förutom tendensen till skavsåret). En riktigt bra start på min #Rehabträning.


ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se