Alla inlägg den 25 juni 2013

Av Malin de Besche - 25 juni 2013 22:24

Det är rätt intressant att läsa vad man skrivit tidigare, att gå tillbaka och se hur saker och ting har varit, för ett år sen och för ett halvår sen. Vilka löften är det man har avlagt och vilka har man klarat av. Det är sådant man gör när man inte kan ägna sig åt träningen.

 

Jag har kollat vad jag skrivit för exakt ett år sen. Då handlade det väldigt mycket om förkylning. Förra våren/sommarn var jag ofta sjuk. Ena förkylningen avlöste den andra. Det gjorde att jag inte kunde fullfölja mitt träningsprogram att klara milen på 45 minuter.

Och så fortsatte det resten av året. Jag var väldigt ofta sjuk. Jag blev mer nogrann med min handhygien (näst intill bacillskräck), jag såg till att få i mig massor av protein, zink, magnesium, c-vitamin, mm, mest i naturlig form genom vanliga livsmedel. Och jag avlade ett löfte vid nyår att detta år skulle bli mitt friskaste år. Nyårslöfte

Nu har det över halva året gått och det är dags att stämma av hur det har varit. Hittills kan man säga att jag har hållit mitt löfte om att hålla mig friskare än senaste åren.

Idag vet jag att det ör minnst lite frustrerande att vara skadad som förkyld. Båda kan bli väldigt långdragna. Det ser ljusare ut gällande ryggen och jag kan ana en viss förhoppning kring benet också.

Idag fick jag massage på jobbet och hon gav mig även min tennisarmbåge en omgång. Egentligen är det muskeln i underarmen som är problemet. Avslutningsvis tejpade hon armen på mig.

 

Detta är #kinesiotejp. Om man avslutar behandlingen med tejp efter att först ha masserat gör tejpen att effekten av behandling förstärks och förlängs. Den lyfter upp huden så att det blir mellanrum mellan överhuden och muskulaturen. På så sätt underlättas flödet av lymfvätska och den viktiga, läkande cirkulationen sätts i gång.

Tejpen sägs kunna påskynda kroppens egen läkning av skador på muskler, muskelfästen, leder och ligament. Den är tillverkad med hudens karakteristiska egenskaper som modell och anses därför kunna överföra sensorisk information till kroppen genom aktivering av nervsystemet och cirkulationssystemet. Genom att ge rörelsefrihet och samtidigt en känsla av trygghet ska kroppens system stödja läkningen.

Tejpen är tillverkad av bomull och innehåller ingen medicin eller något annat ämne. Det är själva strukturen i tejpen och hur den påverkar kroppen när den sätts fast som gör att den fungerar.


Detta är första gången som jag använder den här tejpen så jag hoppas att den ska ge utlovad effekt.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards