Alla inlägg den 24 juni 2013

Av Malin de Besche - 24 juni 2013 20:14

När jag utfört mina #stretchövningar, har jag känt mig ganska stel. Ryggen upplever jag är bra ena dagen och mindre bra nästa dag. Funderingaran snurrar kring, hur lång tid ska det ta?! Idag var det dubbla besök hos #Stegkliniken.


Jag började dagen som vanligt med att stretcha ryggen och sätesmusklerna. Idag kände jag mig inte alls likabra i ryggen som jag gjorde på midsommardagen, men jag är allt lite rörligare än vad jag var för ett par veckor sen.

Vid lunch åkte jag till Stegkliniken flr att få mig en omgång.

Han utförde samma behandling som tidigare, först djupgående massage och sedan tänja ut mina #muskler. Och till min stora förvåning kunde han pressa ner mitt ben bra mycket längre än vad han kunnit tidigare. Jag som känt mig så stel när ja stretchat själv. Jag har alltså blivit rörligare. En tröst i allt det här med ryggen.

Han passade på att massera mina ben och massera min arm.


Imorgon ska jag få massafe på jobbet. Eftersom att han tidigare sagt att man inte ska massera varje dag, utan att man måste låta musklerna vila, så frågade jag om det var ok. Det var det, då det inte är lika djupgående massage.


På eftermiddagen åkte jag till Stegkliniken igen, fast till den i Hägersten för att hämta ut mina fotbäddar. Jag hade mina löparskor på mig som vanligt eftersom att jag vill gå i så bra skor som möjligt nu när rygg och ben är som det är. Det var lite ovant men helt ok att gå runt i dem.

 

Det vita till vänster är mina formar och de andra 2 paren är de jag ska använda i mina skor. De svarta är mer stabila och ska användas i mina löparskor och de blå är lite lättare och ska användas i alla övriga skor som de går ner i.

Jag passade på att fråga om mina fötter, hur jag bäst tränar mina fötter pga min #hulixValgus, som orsakar stelhet. Faktum är att övningarna påminner om rehabövningaran för stukade fötter.


Jag antar att jag trots allt ska vara glad åt framstegen även om det ibland känns som att det gått några steg bakåt.

Snart så är det dags att lägga upp ett träningsprogram för att klara en mil.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards