Alla inlägg den 23 maj 2013

Av Malin de Besche - 23 maj 2013 23:11

Vissa pass är man lite beroende av vilka som som deltar. Box är just ett sådant pass, lite mer än andra eftersom att man kör två och två. Jag har haft flera olika partners och alla på olika nivå. Idag märkte jag verkligen av att jag och min partner var olika starka.


När man kommer in på ett Boxpass kollar ledaren av hur många "singlar" som deltar så att de kan para ihop oss. Först parade han ihop mig med en man som såg rätt stark ut, men jag vet att jag kan hantera det. Sedan såg han en annan tjej som inte hade någon partner och då tyckte han att det var bättre att vi körde så kunde de män som "var över" kunde köra.


Det var en liten späd tjej men jag hade sett henne många gånger förr, så jag tänkte at hon kunde ha sådan teknik att hon kunde ge mig en match i varje fall. Och tekniken hade hon, men hon var inte stark. Det kändes som att det skulle ha varit min dotter som som slog, styrkemässigt. Och när vi gjorde fysdelarna som burpees så orkade hon inte mycket. Men jag körde på och tog i ordentligt så jag fick ut mycket av passet i varje fall. Och tjejen fick kämpa hårt för att hålla emot. Jag lyckades flytta henne ett antal gånger. När jag var "sparringpartner" fick jag lite återhämtning. Mot slutet av passet så hade vi ju en cirkel där man bytte parner, så fick jag mig en del utmaningar. Speciellt när jag körde med ledarassistenten, han kunde ta i OCH hade den rätta tekniken, vilket gör att det vlir rejäla slag och sparkar. Ser man bara till att ta i och ge allt man har när man ges möjligheten så kan det bli ett hårt pass i varje dall, trots att man har en partner på ett par nivåer lägre.


Jag ar inne på att ta mig en löparrunda efter passet, men fick inse att jag inte skulle hinna eftersom att jag skulle hinna hem och duscha, laga mat, äta och åka och handla inför mitt besök imorgon och min dotters kalas på lördag.


Imorgon går starten för en händelserik helg. Bäst att ladda med god sömn.   

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards