Direktlänk till inlägg 22 maj 2013

Shake that booty

Av Malin de Besche - 22 maj 2013 22:02

Utmaningen på Friskis är över men jag har bestämt mig för att köra de passen som jag "slapp" eftersom att de var i samma gruppering som något annat som jag gjorde. Och idag provade jag på fuego vilket innebär att skaka loss.


Jag hann inte äta innan tjejernas träning, men jag hann laga den i varje fall. Det är ganska ofta tyvärr som vi inte sitter ner och äter tillsammans bara för att vi måste få ihop tiderna. Så sonen åt när maten var klar, dottern när hon kom hem från träningen och jag när jag kom hem efter mitt pass.


Middagen blev en enkel fiskgryta som serverades med bulgur. Helt egenkomponerat. :)

1 rödlök, strimlad

1 chilifrukt, strimlad

2 vitlöksklyftor, hackade

500g krossade tomater

2,5dl matlagningsgrädde

400g torsk

salt och peppar

Stek först lök, chili och vitlök. Häll på krossade tomater och grädde och låt koka ihop. Lägg ner fisken så den får sjuda med till den är klar. Smaka av med salt och peppar.


Rusade iväg till mina tjejers träning som inehöll lite nya tekniker och genomgång av den fysträning som tjejerna ska få som sommaruppgift. Jag kommer att skicka med dem ett papper med träningen på, men jag gick igenom dem för att de ska veta hur man utför dem.

Här är tjejernas sommarträning som ska utföras 3 gånger i veckan:

10 Armhävningar, på fötter om de kan. Gör de på knä ska de efter göra ett försök på tå, så många de klarar

Plankan med knäindrag (Dra in knäna under kroppen och möta med pannan) 10 på vardera ben

10 Sumosquats

10 utfallssteg på vardera ben

Plankan med rotation, 10 åt vardera håll. Om de klarar skall de utveckla till stjärnan

10 dips med fötterna i golvet (Om de klarar med raka ben)

10 situps med benn i 90 graders vinkel och armar upp mot taket

10 upphopp med knäböj


Minst 3kilometer löpning 2 gånger i veckan

Minst 1 intervallträning i veckan

10 minuter hopprep varje dag


Det var faktiskt inte så stora protester som jag trodde att det skulle vara. :) Nu gäller det bara att de utför träningen också.

Jag ska påminna dem varje träning som är kvar också. Och de kommer att ha tillfälle att fråga om de undrar något.


Efter basketträningen släppte jag av dotten hemma för att direkt åka vidare till Friskis för att köra Fuego. Fuego är ett danspass med latinoinspriation. Vilket innebär en hel del skaka rumpa, eller höfter.

Så här beskriver de passet:

Fuego  

Det var ett roligt pass som gav en hel del benträning. Precis vad jag behöver för min löpträning.

Det var en tant, garanterat över penstionsålder, med på passet som var så härlig. Hon log med hela ansiktet genom hela passet. Hon såg ut att ha så kul. Och jag förstår henne. Det är så kul att få ge gärnet och ta ut svängarna. Hon kanske inte klarade av att skaka kroppsdelarna lika mycket som intruktörerna, men hon körde sin egna stil och hon imponerade på mig att hon vid sin ålder kunde släppa loss som hon gjorde. Hoppas att jag kan göra detsamma när jag kommit i hennes ålder. :)

Sen var det bara att åka hem och duscha och äta. Och nu är det god natt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards