Alla inlägg den 17 maj 2013

Av Malin de Besche - 17 maj 2013 20:19

Glad och laddad gick jag med raska steg mot bussen. Idag var det intervallträning som väntade. Men det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Mitt fall ändrade mina planer för min fredagskväll. Från fartfylld kväll till att sitta stilla i soffan.


Vår solen gör att man fylls av glädje. Och på det hade jag lyckats beta av några gamla surdegar och släcka några bränder på jobbet. Nöjd och glad alltså och laddad för mit stundnade intervallpass. Men precis när innan trappen upp till min busshållplats, trots plant underlag, trampar jag snett och faller handlöst framåt. Jag ligger på marken, väskans innehåll har åkt ut på backen och jag känner hur det smärtar i vristen.

Några snälla människor stannar för att hjälpa mig. Men jag är så arg på mig själv för att jag trampar snett på plan mark, så jag kan inte ta emot hjälpen. Hoppas att de inte uppfattade mig som dryg när de frågade om det gick bra, för jag lät nog lite arg när jag svarade "ja, jag trampade snett. Faaan". Fast jag tror att jag fick ur mig ett tack i varje fall när jag tagit mig upp.


Bussen hade kommit in när jag tagit mig upp för trappen som tur var. Då kunde jag sätta mig och lägga foten i högläge.

 

Jag drog även åt jeansen runt fotleden så hårt jag kunde för att få lite tryck på och förhoppningsvis minska svullnaden. Jag hade 7cm klackar på mig så jag ringde sonen och bad han möte upp mig vid busshållplatsen hemma med mina gympadojor, för det är inte skönt att gå med lite klack när man stukar foten.

Så fort det kändes lite bättre så började jag röra på foten, för att den inte ska stelna till och öka blodflödet och därmed minska svullnaden.


Jag var lite inne på att fixa hemkörning för jag blev lite sänkt av händelsen och kände hur orken hade runnit av mig. Det skulle inte bli någon intervallträning idag, det var helt klart.

Men jag tog mig i kragen och fixade lite fredagsmys till middag. "Pizza" av lite nyttigare slag.

   

"Pizzabotten" är tortillabröd. På dessa bredde jag på 1 msk tomatpuré per bröd och 2 msk baskilikapesto per bröd.

250g spenat stektes med 3 pressade vitlökar. 150g tärnade champinjoner stektes sedan i samma panna. Detta fördelade jag på sex tortillabröd. Jag skivade 3 tomater och tärnade 100g fetaost och fördelade sedan även detta på bröden. In i ugnen på 200g i 10-15 minuter.

"Pizzasalladen" är gjorde på 350g hyvlad rödkål. Dressingen är gjord på 2msk äppelsidervinäger, 2tsk dijonsenap, 2 msk vatten, lite salt och peppar och tillslut 2msk olja.


Jag hoppas, hoppas att lite massage av fotleden och högläge ska göra att jag kommer kunna köra intervallen imorgon istället. :/

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards