Alla inlägg den 12 maj 2013

Av Malin de Besche - 12 maj 2013 22:30

Med totalt utmattad kropp släpade jag mig till cirkelfysen. Det hade varit en svettig dag. Vem hade kunnat tro att byta av köksinredning kunde vara så tidskrävande och svettigt? Något jag hade räknat med skulle ta ett par timmer tog 4-5.


Nu när det är lite #sommarkänsla i luften bler det lite mer #smoothies. Idag kan man kalla det "kylskåpsrens". Jag hade lite turkisk yoghurt som jag hade mixat med granatäpple och apelsinbitar och lite banan. Denna lilla röra blandande jag ut med en banan, en pressad apelsin och lite naturell yoghurt. Sedan pyttsade jag i lite blåbär, mango och  lite av mixen gojibär, mullbär och granatäpple. När jag mixat allt toppade jag med kokosflingor.

 


Efter frukosten satte jag fart med köksinredningen. Det såg inte ut att vara så knepigt och borde ha varit avklarat på ett kick. Men det var trixigare än man kan tro med gångjärnen. Och det tog ett tag innan jag kunde listan ut vad den här ritningen ville säga mig. 


Jag stötte på lite patrull med slangar som gick genom stommarna som jag inte räknat med. Men till slut gick det.

Medan jag kröp där in i stommarna passade jag på att jobba lite på rörligheten. Genom att sitta på huk med hälarna kvar i golvet, tänja vadmusklerna och försökte dra ut fotbladen en aning.


Jag var ju tvungen att pausa för att göra lunch till hungriga barn och så drack jag lite kaffe med pappa som kom förbi med mobilen som min dotter glömde kvar igår på 60-årsfesten.


Sent på eftermiddagen var jag klar med köket. Jag var helt slutkörd och satte mig i soffan en stund. Såg på klockan att det var dags att gå till #Friskis#Cirkefys. Inte alls lockande faktiskt. Jag var så trött. Men det stod på schemat så det var bara att plocka fram de där extrakrafterna. Jag förberedde middagen och gav barnen anvisningar för hur de skulle göra och sedan drog jag iväg till Friskis.

Jag kan säga att jag tvekade ända in i kön in till passet och fudnerade allvarligt på att åka hem istället. Min kropp var ju redan slut.


Men jag fullföljde passet och jag klarade av att köra stenhårt. Lustigt det där hur man kan ryckas med och motiveras av en duktig instruktör.


Efter passet skyndade jag hem för att äta. Maten blev helt perfekt. Mina barn kan bara de vill. :) När vi ätit hoppade jag in i duschen och bad barnen att skriva ner sådan som de visste att vi behövde eftersom att jag planerade att åka och handla efter duschen. Men ingen av dem ville följa med för de ville kolla på "Partaj" på TV.


Klockan 22:10 var jag hemma. Tack och lov fick jag hjälp med att plocka in varorna så det gick ganska fort. Men nu är jag trött. Det är dags att samla nya krafter inför imorgon och ny arbetsvecka. Tuff dag idag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards