Alla inlägg den 8 maj 2013

Av Malin de Besche - 8 maj 2013 23:14

Nu har jag tagit det lungt med löpningen och börjat springa lite försiktigt. Nu börjar jag känna mig redo för att köra igång med ett träningsprogram för att komma under 45 minuter på milen. Mitt nästa lopp är om knapp en månad.


jogg.se kan man lägga in lopp i sin tävlingskalender för att sedan koppla det mot ett träningsprogram med önskad sluttid. Med detta som mall har jag nu planerat in mina pass i min egna kalender.

Men jag har också planerat in lite funktionell träning för att behålla rörligheten och för att hålla mig hel trots hård träning.


Jag la in lite funktionell träning på tjejernas basketträning också. Efter att ha sett deras styrka och rörlighet inser jag att behöver lägga in mer av den varan i kommande träningar. :) Väldigt varierande rörlighet och styrka.


Såhär kommer min träning att se ut kommande vecka om allt går enligt planen.

Torsdag: Distans

Fredag: Gym enligt träningsprogram

Lördag: Vila (min dotter ska springa vårgaloppen och sen ska vi på 60-års fest)

Söndag: Cirkelfys

Måndag: Badminton med kollega + Tröskelträning

Tisdag: Långpass

Onsdag: Vila


Jag har blivit utmanad i Badminton och tanken är att jag ska lära mig lite teknik för att öka mina chanser att faktiskt vinna. Den här mannen som utmanat mig har spelat badminton i sin ungdom och jag har inte mer än strandspelat. :/ Så vi får väl se om min kollega kan hjälpa mig.

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se