Alla inlägg den 7 maj 2013

Av Malin de Besche - 7 maj 2013 22:54

Idag har jag tagit det lungt från egen träning men jag trädde in i coachrollen efter två veckors uppehåll. Jag ville väcka tjejernas kroppar men samtidigt inte gå ut för hårt. Det är i slutet av säsongen, men det är nu som vi laddar upp inför nästa.


Hade det inte varit för samfällighetens årsmöte hade jag tagit en löparrunda idag. Men det fick bli vila från egen träning idag. Jag hann inte göra någon middag innan tjejernas träning idag så det blev lite slarv med maten också. Jag åkte hem från jobbet, bytte kläder och sen vidare till basketen.


Vi har haft 2 veckors uppehåll pga Justin Bieber och Valborg så nu var det dags att väcka tjejernas kroppar och få i dem lite basket igen. Uppvärmningen innehöll som vanligt mycket dribbling. Sedan fick de en dribblingsbana som de skulle springa fort igenom som sedan avslutades med situps (2varv á 5st), armhävnigar (2varv á 5st) och burpees (3varv á 5st). På så sätt blev det lite intervall i kombination med styrka.

Dessa tjejer behöver stärka upp kroppen med bålstabilitet, ben och armstyrka. De flesta klarar inte gära en regelrätt armhävning och det är mer bål som sviker än armar. Då är det bättre att köra på knä och något färre åt gången så att de får in tekniken.


Därefter körde vi mycket bollbehandling. Efter en timme var jag tvungen att åka iväg på årsmöte i min samfällighetsförening. Då höll tjejerna själva i sin träning sista 30 minuterna. Det fanns vuxna i hallen som kunde hålla ett öga på dem, men de fick sköta träningen helt själva.


Middag det blev den kl 21:30 köpt risotto som jag säkert har tryckt i mig alldeles för mycket av, för nu är jag tokmätt!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards