Alla inlägg den 4 maj 2013

Av Malin de Besche - 4 maj 2013 18:56

När det är vilodag kan man passa på att ta tag i saker som man inte hinner annars. Som att ta hand om hemmet till exempel. Och nu som husägare så ska jag ju se till att snygga till lite utomhus också. En vilodag är alltså en passa-på-dag.


Jag ville komma igång hyfsat tidigt för att städa, tvätta och feja hemma. Då kommer dottern och säger att hon inte skulle hina till sin träning. Det var bara att slänga på sig kläder och köra iväg till Friidrotten. Då tänkte jag att det var lika bra att svänga förbi "Blomsterlandet" för att se hur jag ska hantera mitt körsbästräd som har knäckts av ett kråkbo och den långa vintern.Körbärsträd

Sedan behövde jag lite tips på vad jag kan planera i min planteringsränna runt altanen. Här kommer jag att plantera lite buskar och kanske någonting mer.

Planterinsränna  

Jag köpte en såg för att få ordning på körsbärsträdet enligt rådet från de på Blomsterlandet. Och så lite jord för att fylla ut "rännorna". Buskarna väntar jag med till nästa vecka för då sa de att de kommer att ha de buskar jag vill ha på kampanj. Jag fyllde därför bakluckan med jord. Jag börjar med det här så jag vet hur mycket det kommer att gå åt.

Planteringsjord  

Lite vardagsträning kan man säga. Och mer skulle det bli. På vägen hem såg jag en tjej som fått däcket exploderat på samma sätt som för mig i somras. Hon var lite vilsen och skärrad, så jag fick hjälpa henne att få fram varningstriangel, däck och fälgkors. Kruxet var när bultarna skulle upp. Hon hade såklart bytt på firma tidigare och det gör det ju toksvårt att få bort bultarna. Men det stannade då en kille för att hjälpa till. Han fick använda sin kroppsvikt för att få bort bultarna. När han tagit över önskade jag tjejen lycka till och åkte hem med mina jordsäckar.


När jag kom hem hjälpte sonen mig att lassa upp jorden på altanen. Och dottern hjölpte mig att plantera jordgubbsplantorna :)

 

Imorgon blir det en tur till återvinningsstationen för att slänga grenar och annat skräp innan mitt TMI-pass. :)

Om jag har krafter kvar sen ska jag fylla rännorna med jord.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards