Alla inlägg den 3 maj 2013

Av Malin de Besche - 3 maj 2013 21:00

Mina ben var ganska möra efter onsdagens styrkepass i gymmet och gårdagens pass på cirkelfysen. Därför tänkte jag att prova på ett pass som jag inte provat på ännu, inte i sin helhet i varje fall. Det var precis vad jag behövde innan min vilodag.


Nu när UTMANINGEN är över kändes det på något vis lite tråkigt. Så jag tänkte att jag lika gärna kunde ta några pass till som jag inte gjort ännu. Därför packade jag träningsväskan redan på morgonen och tog med den till jobbet. Så direkt efter jobbet åkte jag till Friskis för att gå på ett IntervallFlex-pass.

Passet börjar med fyra block intervall övningar som höjde pulsen och avslutades med massa rörlighetsövningar som Flex är.

Så här beskriver Friskis passet:

Intervall Flex  

Varje övning varade bara i 45 sekunder så man fick täta återhämtningspunkter. Konditionsmässigt var rusherna de utmanande, men i övrigt inte så farligt då man pausade när det började bli jobbigt. Men mina ben däremot skrek när vi körde höga knän och upphoppen. Det som gladde mig var att det gick bra att springa, utan några som helst känningar i benet.


När det var dags för Flex övningarna så insåg jag att jag har bra rörlighet överlag, men mina fötter var bland det stelaste jag varit med om. Jag har aldrig ens funderat äver att man kan vara stel i fötterna. Fotleder ja, men inte fötterna. Mina fotleder kan också bli lite bättre.

Jag kände efter passet att de här rörlighetsövningarna var precis vad mina trötta ben behövde. Jag ska nog försökta få in något pass rörlighet i veckan.


När jag sedan gick hem mötte jag min vän Ulrika som var ute på sin löparrunda. Hon sprang dock på tid så hon kunde inte stanna till och kramas. Därför blev det bara en snabb hälsning.


Efter en god middag med grillad kyckling och rostad butternutsquash och palsternacka med tzatsiki, blev det filmkväll. Bra start på den här helgen. Imorgon blir det vilodag.

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se