Alla inlägg den 24 april 2013

Av Malin de Besche - 24 april 2013 20:27

Jag trodde aldrig att jag skulle sätta ett och samma inlägg under "Jag testar" och "löpning". Men den här UTMANINGEN som jag är med i tar mig till nya träningsformer. Och idag var det dags för löpning.


Med en redig träningsvärk från HIT-träningen igår och en stor del av dagen tillbringad i bilen idag, var jag en aning stel när jag kom fram till Friskis. Men det var bara att köra. Jag skulle prova på passet "Löpning, Cross".

Vilket var ett annorlunda löppass mot vad jag någonsin tränat. Jag har aldrig sprungit i grupp på det här sättet och jag har aldrig lagt in så mycket styrkeövningar mitt i passet. Såhär beskriver Friskis passet:

Löpträning, cross  

Passet var ganska lätt konditionsmässigt, men vissa styrkeövningar var riktigt jobbiga. Men vid andra joggsträckan utmanade Friskisledaren mig. Han bad mig springa bakåt och till jag hamnade sist och sedan vända om och ställa mig först. Detta fick jag göra 2 gånger så det blev som en intervall för mig.

Vid tre tillfällen stannade vi till och gjorde styrkeövningar, 40 sekunder av varje övning 2 "varv"

Första: Armhävningar, upphopp, upp och ner i brygga

Andra: Planka med rotation, Dips, rygglyft

Tredje: Pull ups under ett 1meters staket med rak spänd kropp, crunches/sit ups, Burpees.

När jag gick upp i brygga stetchade jag armarna riktigt ordentligt och mina burpees var som en plåga med min hemska träningsvärk.


Till sist så körde vi tröskellopp. De hade kunnat vara hårdare, men eftersom att det var första gången jag sprang sen mitt senaste testpass då jag fick känningar i benet så höll jag mig till den nivå som instruerades.

Vi avslutade med nerjogg och stretch innan vi tog oss tillbaka och fick underskrift. Nu är det bara 2 pass kvar och imorgon väntar skivstång intervall.


Till min stora glädje så kände jag inte av mitt onda ben alls under hela passet. Men jag ska vara smart nu och inte gå ut för hårt. Jag ska ta det varligt och jobba upp mina löparben igen, lagom till nästa tävling.

Funderar på att testa deras kvalitetspass som ger mycket teknik. Något Frisksis ledaren tipsade mig om. Få se om jag kan få in det i mitt schema. :)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards