Alla inlägg den 14 april 2013

Av Malin de Besche - 14 april 2013 21:54

När det är så härligt vårväder som det varit idag är det svårt att hålla sig inne. Därför tog jag och sonen en promenad till lunchstället. Därefter stod städning och ett par pass på Friskis för att bocka av ett par rutor i utmaningen.


Ett härligt väder ute idag. När jag och sonen kommit hem igen från Tyresös bästa Thai-ställe som vi promenarade till kollade vi en stund på TV4-sport som visade Bajens hemmapremiär som slutade 1-1. Därefter var det läge att röja undan lite hemma. Dags för städning.

Klockan började närma sig kvällen och jag hade planerat in 2 pass på Friskis för att pricka av 2 rutor till på mitt utmanarkort.

Första passet var Yoga. Jag har kört Yoga förut, men aldrig på Friskis. Och det var många med mig, för de kommenterade att det var fler än vanligt på passet och då gissningsvis tackvare UTMANINGEN. Såhär beskriver Friskis sina Yogapass

Yoga  

Yoga 1 som jag körde, kändes lite mesig. Och jag kan inte påstå att den fick så högt meditativt betyg heller. Hon som höll i yogan ingav inte speciellt lugn. Men jag fick lära mig en ny andningsteknik för att andas långt ner i magen. Och visst blev jag lugn och lite "såsig". Passet drog över 5 minuter så jag fick springa in till stora hallen för mitt andra pass, Fusion som beskrivs så här.

Dans Fusion  

Det här passt har jag gjort förut, och det var lika kul nu som då. Samma musik och kreografi i princip med ett par små förändringar. Även här kunde man se att det var människor som kom just för utmaningens skull. De hade lite svårt med "juckrörelserna". Troligen mer psykologiskt än fysiskt. De vågade inte heller ta ut rörelserna vilket gjorde att de rörde sig mindre över golvet och det blev lite krockar här och var. Extra många på det här passet också.

Det blev riktigt svettigt på det här passet, mer än vanligt. Men fysiskt sett inte så utmanande för mig. Men jag ser den här dagen som välgörande mjukträning.


Two more down, seven more to go.

 


När jag kom hem fixade jag middag med klimatsmart tänk. Jag tog tillvara på matvete som blivit över och blandade ner massa andra grönsker som behövde tas om hand till en sallad. Stekte ett par kycklingfiléer ugnen som jag sedan skar ner i bitar och blandade ner i salladen. Lite hemmagjord ceasardressing och lantbröd stekt i kokosolja och vitlök. Klyftade ägget som blev över vid frukosten och la på tallriken som dekoration. Mumsigt!  

ANNONS
Av Malin de Besche - 14 april 2013 12:18

Den här helgen har jag lyckats pressa in mycket i mitt tidsschema. Det kräver att man har andra omkring som hjälper till lite på traven. Men jag har lyckats. Jag fick till allt jag och ändå hunnit med lite träning. Det går om man vill.


Det blev som ejn lång helg när det kändes som att den började redan i torsdags, då vi gick ut och bowlade med jobbet. Träningen fick stå tillbaka den dagen men man behöver sådana dagar med. Som jag skrev om igår så fortsatte det med teambuilding med mina små baskettrjejer. Bowling och basket (vilket blev lite lättare träning). Dessutom hann jag med lite trevligt umgänge  med mina underbara vänner och ett danpass utan dess like. Man behöver inte ha träningskläder för sig för att det ska ge kroppen en rejäl utmaning.


Lördag vaknade jag upp pigg trots lite sömn. Lite frukost och snygga till sig inför stundande dopet. Doppresenten var kvar att inhandla. Så vi åkte iväg lite tidigare för att inhandla lite fina kläder till den lilla killen. Dopet ägde rum i Tyresö kyrka, Sveriges populäraste kyrka att gifta sig i.

 

Lilla Kelvin som döptes var glad och nöjd genom hela dopet. Han skrek inte en enda gång. Även vid dopkaffet verkade han trivas rätt bra.

 

Det blev en ganska kort stund för mig och när ingen vågade hugga in först på korv och tårta så såg jag till att starta. Jag skäms inte över att vara först att hugga in. Dessutom så skulle jag ju snast åka till Tensta för att coacha mina tjejer i en basketmatch. Jag kunde ju inte låta hela dagen gå och vara helt tom i magen. (Även om det hade varit bättre att fylla den med annat än korv med vitt bröd och prinsesstårta).

När jag ätit bled jag in på toaletten och bytte kvajen och kjolen till mjukisbyxor och min coachjacka. Dottern gav jag mitt busskort så hon kunde få äta tårta i lugn och ro och åka hem själv. Sen gasade jag iväg till Tensta.

Det blev lite tajt med tiden då jag missade infarten till Tensta. Det var så rörigt pågrund av vägbygget där. Så det blev en sväng bort till Barkaby och vända tillbaka.


Tjejerna kämpadr på väl och det var en jämn match. Det är kul att se när tjejer som vanligtvis är ganska försiktiga och nästan ber om ursäkt att de är på planen, tar plats och gör riktigt bra ifrån sig. Då ser man att träningen ger resultat. Lite svårt för dem att hålla reda på vad som gäller eftersom att jag har börjat förbereda dem för riktigt basket. Det här var deras sista Easy Basket match.


När jag åkt hem igen så började med middagen. Kycklingben med kokosmjölkstuvad potatis. Jag ville få i mig middag hyfstat tidigt så att löpningen inte skulle bli så sen. Och magen behövde mat innan passet.

Det kändes hyfsat bra första kilometern och då kom jag att tänka på att jag hade en skuld att betala på pizzerian från när min dotter hade varit där och handlat med mitt kort som inte fungerade. Vänliga som de var fick hon med sig maten i varje fall och så lämnade hon mitt nummer.

Så jag sprang hem och hämtade kortet och bestämde mig för att min testrunda skulle gå ner till pizzerian. Jag sprang dit betalade min skuld och sprang sedan hem igen. Totalt blev det drygt  tre och en halv kilometer.

Inga känningar i baksida lår men lite i vaden strax under knät på utsidan. Så det får fortsätta bli lungt med löpningen att tag till. Väl hemma igen körde jag lite styrkeövningar för höft och ben. Därefter blev det filmkväll.


I morse upptäckte jag att det saknades bröd så då fick det bli en power walk ner till affären (+ en liten extra sträcka). Det gjorde inte ont, men jag känner att vadmuskeln under knät inte är helt hundra. En promenix på 2,3 km.


Så till alla som säger att de inte har tid att träna vill jag säga, det går om man vill. Det handlar "bara" om att tänka till och planera. Ikväll blir det lite välgörande Yoga och direkt efter Fuego så jag kan bocka av 2 pass till i UTMANINGEN.

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se