Alla inlägg den 13 april 2013

Av Malin de Besche - 13 april 2013 08:00

Definitionen av vilodag är intressant. Det var fredag och en såkallad vilodag. Efter en något kortare sömn eftersom att jag var ute och bowlade torsdags med jobbet var jag rätt mör när arbetsdagen var slut. Då var det dags för ytterligare en vilodag(?)


Det passade ganska bra med vilodag ett par dagar nu när det var så mycket planerat. Då passade jag på att planera in lite till. När jag slutade idag skyndade jag hem för att byta om och packa väskan. Det var dags för ytterligare en bowlingkväll, men denna gång med mina baskettjejer. Jag har genom åren snappat upp ett och annat tips när man bowlar och jag delade med mig lite av dessa till mina tjejer. Det var ändå inte helt lätt att få till strikes.

 

Trots att jag bowlat dagen innan tog det ett par omgångar innan jag började tänka mig för hur man siktar. Grejen är den att man ska titta mer på prickarna i golvet än på själva käglorna. När man tänkte till på detta så blev det något fler strikes.


Efter bowlingen drog vi vidare till basketklubbens öppna träning. Där vi deltog i en massa roliga tävlignar. Vi behöver inte gå in på detalj, men det gick väldigt bra för mig och mitt lag både när det gäller bowling och basketlekar. Vi vann inte allt men det var ruskigt kul.

 

Påväg hem, trött och redo för sängen pratar jag med en vän i telefon som ville jag jag ska komma ut på ett glas vin. Funderade en stund sen skyndade jag hem, bytte om och tog mig till centrum för att träffa lite vänner. Hmmm vilodag? Nja jag vet inte riktigt. Kvällen avlsutades med massa dans. Ytterligare en kväll med lite sömn vet jag inte om det resulterar i att jag somnar på dopet idag. Efter dopet är det dags för match med tjejerna. Oj oj, galet stressigt. Men med lite vilja ska jag nog få till den här dagen med. Ska känna efter i eftermiddag om benet är redo för en löparrunda.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards