Alla inlägg den 11 april 2013

Av Malin de Besche - 11 april 2013 16:22

Min kropps rytm säger att jag inte ska träna på morgonen. Jag är inte alls på alerten för träning på morgonen. Men för att klara av UTMANINGEN så var jag tvungen att planera in ett morgonpass. Så upp med tuppen.


Egentligen så behövde jag inte gå upp tidigare än vanligt för att hinna till morgonpasset. Utan bara förändra vad jag utförde dessa morgontimmar. Eftersom att jag skulle på seminarium idag så behövde jag inte åka förrän dryga timmen senare än vanligt.


Så idag checkade jag av Core. Ett styrkepass som fokuserar på bål och ben. Man skulle kunna säga stabilitetsstyrka.

Såhär beskriver Friskis själva passet:

 

Jag har provat Core förut men det var väldigt många annorlunda övningar än vad jag gjort förut. Måste säga att jag tyckte att det var lite tuffare när jag testade detta på träningsresan i Portugal. Visst fick jag utmana mig på flera utav övnignarna, men känslan efteråt var inte lika uttömmande som då. Jag kände mig inte lika slut. Kanske har med min form att göra. Kanske är jag i bättre form nu än då. Eller så kanske jag var mer slut då eftersom att jag körde 3-4 pass om dagen då.

Hur som helst så gick det riktigt bra att träna morgonpass. Jag kände mig ovanligt pigg. 

Så one more down i UTMANINGEN, nine more to go.


Efter en heldags seminarium är jag ganska trött. Så det är bara att ladda om batterierna för ikväll är det bowling med jobbet som gäller. Och när det är tävling, då är det all in. :)

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se