Alla inlägg den 10 april 2013

Av Malin de Besche - 10 april 2013 21:02

Nu är det fokus, bort med värken i benet. Planen är ju att vara i full gång med löpträningen nu. Men problemet med benet sätter käppar i hjulet. Det är fruktansvärt frustrerande. Men då är det bara att rehaba och stärka.


Igår innan jag gick och la mig smörjde jag benet med Voltaren gel. Och i morse så drog jag på ytterligare ett lager. Men för att fortsätta kampen mot värken tog jag med mig en tennisboll.

Mot muskelvärk  


Bollen använde jag när jag satt inne på möte. Jag rullade bollen under låret, bak i korsryggen och under fötterna.

Bollen tog jag med för att kunna massera musklerna i benen och för att trigga lite punkter under foten. Det är oerhört skönt att sätta tryck mot trampdynorna.


Fotmassage


Det hände ibland att bollen flög iväg under mötet och studsade mot lite väggar och golv. Men mina kollegor var väldigt tålmodiga och hjälpte mig fånga bollen. :)


Varje gång jag har kört någon form av stryrketräning har det känts lite bättre i benet. Så imorgon när jag får möjlighet till morgonträning eftersom att jag inte ska sitta på kontoret imorgon så ska jag ge mig på ett Core pass. Och då får jag dessutom en signering i UTMANINGEN.   

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards