Alla inlägg den 18 mars 2013

Av Malin de Besche - 18 mars 2013 22:43

Jag känner mig bestulen på våren, vintern som inte vill släppa greppet. Jag känner mig bestulen på min kropp, då jag inte fått vara helt frisk. Det är svårt att vara positiv när man känner så. Hur hittar man geisten i ett sådant läge?


Igår var det sol, i morse var det sol och man trodde att våren hade börjat få grepp om naturen. När det blev dags för hemgång ser jag snön falla. Och det var inte bara lite puder, utan det var riktigt mycket snö.

 

Det är snart dags för Premiärmilen och min önskan är verkligen att springa på barmark. Men det känns avlägset idag. Kan det verkligen försvinna till på söndag?


En efter en hörde av sig och lät meddela att de inte mådde så bra, eller hade ont någonstans. Samtidigt kände jag mig en aning varm under tiden jag lagade middag. Tog tempen och kunde läsa av att jag hade 37,6. En liten förhöjdfebertermometer kroppstemperatur alltså.      

Men jag ville verkligen till basketträningen. Det kändes inte rättvist.

Men jag bestämde mig för att gå i varje fall. Jag tänkte att vi blir så få, så det blir nog en lugn träning.


Så med en tendens till feber och något snorig näsa åkte jag till träningen. Eftersom att hälften som var där, inte var helt krya körde vi mycket skott. Men även en hel del styrka och kondition. Jag var med hela träningen och med på allt, men jag valde att köra lite enklare variant när det blev lite mer ansträngande än vad jag vågade göra i mitt tillstånd. Bla valde jag att köra Squats (benböj) istället för Burpees.


När jag hade kommit hem igen känmde jag mig en aning friskare än vad jag gjorde när jag åkte iväg. Hoppas att det inte var ett dåligt vald av mig när jag åkte iväg och tränade.


Kvällen avslutas med en kopp chai-te. Och jag håller tummarna för att våren kommer till på söndag (öven om det ändå är ganska mysigt med snö)


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards