Alla inlägg den 16 mars 2013

Av Malin de Besche - 16 mars 2013 12:16

Näsan rinner och löpningen får vänta ett tag. Det är bara drygt en vecka kavar till premiärmilen och jag måste bli av med det här snorandet. Motion lär vara lösningen. Men det får ju inte vara för ansträngande när man är förkyld.


Solen sken in genom fönstret när jag vaknade idag och jag fick en enorm längtan ut i solen. Därför väckte jag sonen och släpade ut honom på en timmes lång Power Walk.

Jag passade på att passera centrum så att jag kunde ta ut lite domarpengar till i eftermiddag.

Det är fortfarande lite kalt i luften men det var skönt med solen som värmde i ansiktet.

Planen var inte att gå så långt med det var så härligt med lite vårkänsla så vi bara vandrade på.


När vi kommit hem igen bled det grötfrukost. Jag testade att blanda ner lite jordnötssmör i gröten som jag läst att så många andra gör. Det var förvånadsvärt gott. Tinade lite frusna bär som jag toppade gröten med. Ett par mackor och ägg.

Nu är jag laddad för att cocha matcher med en styrka som är bantad till hälften pga sjukdom.

Men det är bara köra på.

Av Malin de Besche - 16 mars 2013 00:51

Idag hade vi utbildning hela dagen på jobbet. Utbildning innebär bjudlunch och fika. Till kvällen var vi bjuda på kalas med en massa god mat. Det är vid sådan här tillfällen man funderar på om man är gourmét eller gourmand.


Hela dagen idag hade vi utbildning för hela kontoret på SAS Radison Blu i Frösundavik. Upplägget är med massa lekar, spel och tävlingar för att vi lättare skulle kunna ta in det som ledningen hade att förmedla.

På lunchen serverades det först en kräftsallad med en senapsdressing. Dressingen påminde om hovmästarsås. Och de serverade ett sådant gtt knäckebröd. Jag glömde ta reda på vad det heter. Det är ofta man får det vid luch på konferensanläggningar och det är tokgott.

Sedan serverades majskyckling med risotto och en smakrik sås. Väldigt gott. Jag är snabb på att äta upp och hade det inte tagit slut hade jag nog allt kunnat äta lite till.

Till fika blev det en tårta. Jag tog en liten bit bara för att jag tyckte att den såg kul ut. Men hade svårt att få i mig den lilla biten. Den påminde om princesstårta. Jag har verkligen svårt att få i mig något så sött.

Planen från början var att gå på cirkelgym, men jag hade ju ett kalas att gå på. Dessutom har jag blivit redigt förkyld. Endast en rinnande näsa än så länge och jag hoppas att det stannar där. Jag har ju match på söndag.

Åkte till en av mina bästa vänner för att fira hennes 20+dag.

Hon bjöd på fantastiskt god mat. Plockmat! Vilket innebär att man trycker i sig alldels för mycket.

Det var kallskuret kött i lite olika form, pastasallad, paj, tapenad och mycket mer. Jag åt till jag började må illa. Bara för att jag inte kunde låta bli att äta. Så fantastiskt gott.

Jag tycker om god mat, vilket kan tolkas som gourmét. Men med de mängder som jag kan trycka i mig gör mig till en gourmand. Kan vara både och?

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards