Alla inlägg den 14 mars 2013

Av Malin de Besche - 14 mars 2013 22:00

Torsdag och det är box på F&S. När man kommer utan partner paras man ihop med någon annan "singel". Då kan få en som är mindre eller någon större som ger en en rejäl utmaning. Idag blev det en jämnstor som hade varit på många boxpass.


En hel arbetsdag i myskläder gör att man är i ett skönt mysmode. Vet inte riktigt hur det gick till men klockan tickade iväg och det blev kväll. Lika duktig jag är på att vara effektiv, lika duktig är jag på att få tiden att gå utan att egentligen göra någonting. Tanken var att jag skulle fixa middagen efter dagens arbete, innan det var dags att sticka iväg på boxpass.

Men nu blev det så att jag var tvungen att ila iväg med bilen för att hinna. Inne i salen bad instruktören oss som inte kom tillsammans med någon att hitta en parter. Jag såg en massa späda tjejer och jag ville bli utmanad. Då ser jag en tjej som är i ungefär samma storlek som jag. Är snabbt framme och föreslår att vi ska köra.

  

Jag frågade henne om hin kört förut och hon svarade att hon kört många gånger. Och det märktes. Hon var stark och hade bra teknik. Det gjorde att jag fick jobba med att hålla emot som hennes sparringpartner.


Det blev ett tufft pass med högt tempo. Hon var inte direkt den som peppade verbalt. Hon tog i utan att skrika, hon sa inte mycket när det var jag som boxades. Men hennes fokusering och energi när hon körde var pepp nog. Vid varhe momentbyte kunde det komma ett "bra jobbat" eller liknande.

Själv skrek jag, peppade jag och tog i allt jag hade.

  


Jag gick därifrån med trötta armar och axlar. Det var en riktigt tuff brud jag mött. Jag blev framför allt imponerad av hennes sparkar som var väldigt kraftfulla. Kul pass idag. :)

Av Malin de Besche - 14 mars 2013 16:45

Ni vet hur det kan vara ibland. Man är helt uppe i något, glömmer bort tiden och plötsligt är man tillbaka i verkligheten och upptäcker att man inte har ätit. Det är dags för lunch och man behöver mat NU! Ställa sig och laga mat i 40 minuter är inte ett alternativ.


Jobbar hemma så att jag samtidigt kan passa upp på min sjuka dotter när hon behöver. Eftersom att hon roar sig mest med att ligga framför TV:n så fick jag ju jobba helt ostört i flera timmar. Såg att klockan hade passerat ett och att vi borde ha ätit lunch för en timme sen. Öppnade kylskåpet för att se vad man snabbt och lätt kunde sno ihop. Och voila:

 

En riktigt god och mättande sallad. För oss 2 behövde vi:

1 burk tonfisk

125g mozzarella

1 röd paprika

1 bit gurka

1 Pak Choi stam (125g)

2 ägg

Lite matlagningsyoghurt med lite honung i

Strimla och skiva allt uton yoghurt, honum och ägg. Blanda yoghurt med honung. Lägg upp på tallrik och toppa med skivat ägg och honungsyoghurt.


Det blev saftigt, gott och mättande. Pak Choi är en sorts salladskål som är aningen mildare än kålsallad. Jag köpte den sist jag storhandlade som den "nya grönsaken" Den används flitigt i det asiatiska köket.

Den är krispig och saftig i den vita delen och den gröna är mer salladslik.

 

På paketet står det följande tips:

Ett krispigt grönt tillbehör till milda rätter, gärna med fisk eller kyckling. Är också utmärkt i en het wok. Extra god att smörslunga och servera till kokt torsk.


Näringsvärde per 100g:

Energi 80kj/15 kcal, protein 1,5g, kolhydrater 2g varav sockerarter 1g, fett 0,2g, fibrer 1g, natrium 0,065g


Rekomenderas!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards