Alla inlägg den 8 mars 2013

Av Malin de Besche - 8 mars 2013 23:17

Att äta efter säsongsvaror är inte bara miljövänligt. Livsmedel är i regel som mest näringsrik under sin säsong. Dessutom är det lättare och få tag på, därmed kan affärerna kööpa in större mängder och därmed sänka priset. Det finns tillgängligt.


Det finns egentligen inga som helst nackdelar med att handla säsongsvaror. Så jag försöker att ha som vana att gå in på äkta varas hemsida och kolla vad som är under säsong, när jag ska matplanera.

Nu är det en bit in i mars och maten kommer alltså att innehålla en del räkor och strömming, morötter och lök, dessutom kommer jag att äta en del citrusfrukter och äpple.

 

Nu har jag planerat några dagars middagar. (En arbetsvecka)

Måndag: Skärgårdsgryta (Innehåller gös)

Tisdag: Kycklingwook med cashewnötter (innehåller en del rotfrukter)

Onsdag: Spagetti med räkor och rucola

Torsdag: Morotssoppa

Fredag: Moussaka


Okej fredagen är inte massa säsongsvaror, men det är gott. :) Fortsätter planeringen imorgon. God natt!  

Av Malin de Besche - 8 mars 2013 16:52

Illamående och och värk i axlarna gjorde det inte lätt att sova i natt. Efter en natts till och från sömn hade jag svårt att röra mig. Men det var dags att kliva upp och åka iväg till jobbet. Illamåendet hade lagt sig.


Jag vaknade till ett antal gånger i natt pga att det gjorde så himla ont i axlarna. Jag skulle verkligen behöva en ordentlig omgång massage. Men när man vaknar och ser att det är så här ljust ute kan man ju inte vara annat än glad, oavsett hur man mår annars.

 


När jag klev upp på morgonen ville jag få igång kroppen så att gjorde delvis solhälsningar, 10st. Jag blev lite mjukare men hade fortfarande ont.

  

En riktig solhälsning är en serie med 12 delar. Men jag ville bara få in lite rörelse i kroppen och det behövde gå fort.

Satt sedan och slumrade på bussen. Och nu började jag känna  mig en aning illamående igen. Men inte alls som kvällen innan.

Framåt eftermiddagen tog jag mif hem och gjorde lite jobb hemmifrån istället. Nu börjar jag må bättre igen. Men något är definitivt inte helt toppen med mig och min kropp, vilket är frustrerande. Jag ska ju förberede mig införe Premiärmilen.

Jag har en fantastisk arbetsplats som ger oss starter i ett antal lopp. Och igår fick vi tröjan som vi ska springa i.

Löpartröja  

En funktionströja, något genomskinlig, men med fanstastikst mjuk och skön.

Jag ska ju klara av match med tjejerna imorgon och egen match till helgen. Så ikväll blir det fokus på rörelse och få bort värken.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards