Alla inlägg den 27 februari 2013

Av Malin de Besche - 27 februari 2013 22:49

Det förvånar mig en aning att jag inte har mer träningsvärk efter gårdagens hårda träningspass. Visst det stramar lite i vaderna och visst känner jag lite i brösmusklerna, men inte alls så farligt. Det är bara dag 1 än så länge så det kanske blir annorlunda imorgon.


Gårdagens pass var det hårdaste på länge. Jag hade ju redan lite träningsvärk innan så mjölksyran tilltog snabbt. Det kan ju vara så att jag igår helt enkelt bara "tränade bort" den gamla träningsvärken. Funkar det så tro?

Hur som helst så var dagens basketträning precis vad min kropp behövde. Mycket springa men inte alls så hårt. Kroppen rensades på alla slaggprodukter som kunde tänkas finnas där.


Ska se till att få mig ett par timmars sömn strax då jag i natt ska köra upp till Sälen. Vi åker upp mitt i natten så att vi kommer upp lagom till frukost och sedan få en heldag i backen. En weekend på skidor! :)

 

Sonen ville inte följa med i år så han stannar hemma och passar hus och hamster. Fast mitt modershjärta inte riktigt vill erkänna det så är han faktiskt stor nog att kunna vara hemma själv en långhelg.


Jag vet inte riktigt hur det blir med träning dessa dagar. Jag funderar på om jag kommer orka springa något efterLöparsko heldagar ute i backen. Det finns ju tyvärr inget gym där om man inte åker in till byn vill säga. Men riktigt så hurtig tänker jag inte satsa på att vara.     

Äh, jag packar kläderna så får vi se! Om inte annat så kan väl slalomåkningen ses som träning. Det är ju styrketräning för benen om inte annat.

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se