Alla inlägg den 23 februari 2013

Av Malin de Besche - 23 februari 2013 20:36

En hektisk lördag med efterlängtad träning och flera kalas. Efter en några dagars krasslighet har jag äntligen vunnit mot kampen om min kropp. Nu när jag kommit hem till hemmets lugna vrå känner jag hur tröttheten fallit på.


Jag rivstartde morgonen frukost och sedan skynda iväg med min dotter till hennes friidrott. Släppte henne och åkte hem igen för att packa väskan och få i mig den där koppen kaffe som jag aldrig vill ta för tätt inpå frukosten.

Eftersom att jag skulle hämta dottern sen så tog jag med mig bilen till Friskis för att spara tid.

Det blev ett pass cirlelfys.

 

Första stationen för mig var Kettlebell där jag körde ca 8 lyft per hand i en rodd rörelse.

Efter 45 sekunder gick jag över till ...

andra stationen - skivstängerna där vi med stången framför kroppen i nyckelbesnhöjd skulle utföra knäböj.

 

Tredje stationen - ligga på magen med ben lätt ovanför golvet och sedan med raka armar föra en vikt i en cirkel över kroppen. Handbyte framförkroppen och bakom ryggen.

Fjärde stationen - resa sig och lägga sig ner på en step up bräda med en skivstångsvikt över huvudet hela tiden.

Femte stationen - hoppa upp på step up bräda för att sedan hoppa ner i en knäböj.

Sjätte stationen - med raka ben och en pilatesboll mellan fötterna träna magmusklerans sidomuskler.

Sjunde stationen - Utfallssteg med vikt över huvudet.

Åttonde stationen - Liggandes på rygg, föra över pinnen över kroppen och runt benen och tillbaka igen. Stäcka på ett ben i taget.

Nionde och sista stationen - Burpees med de här älsklingarna

    

Jag valde en på 10 kilo. Dessa stationer körde vi i 45 sekunder med 15 sekunders förflyttning i 3 varv.


Jag drog bara på mig överdragskläder för att sedan ila vidare och hämta upp dottern. Planen från början innan vi hade fått kalasinbjudan att köra ett löpintervallpass på löpbandet, men insåg att jag int skulle hinna med det. Kanske lika bra eftersom att jag kanska nyligen blev frisk.


När vi kommit hem igen duschade vi och gjorde oss kalasfina och åkte för att köpa presenter. En 2-års present och en present till en 15-åring. Både inbjudnignarna kom på rätt kort varsel så jag hade inte hunnit med det tidigare.


Lite tårta, bullar och kaffe för att sedan åka hem och ställa bilen. Vi skulle åka in till en Mongolisk restaurang för att fira femtonåringen. Bordet var bokat till 17:30. Vi kom punktligt till platsen.

 

Supergott och ett fantastiskt ställe att ta med sig barnen, då man plockar på sig precis det man vill ha i buffén och sedan ger man kocken sin tallrik som wookar den åt mig. Något som är både bra då man kan välja vad man stoppar i sig och ruskigt roligt för barnen.

 

Jag åt så det nästan sprutade ut genom öronen på mig. Det blev 2 sådana här tallrikar och så efterrätt på det. Mestadels glass och vanilj.


Väl hemma igen parkerade jag mig i soffan med mellodifestivalen. En härlig lördag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards