Alla inlägg den 17 februari 2013

Av Malin de Besche - 17 februari 2013 15:52

Jag tog upp en strid mot virussläktet och bannlyste dem ifrån min kropp. Som nyårslöfte har jag att jag ska hålla mig friskare än förgående år. Det har gått bra trots en massa sjuklingar runt omkring mig, tills nu. Viruset har kommit ikapp. En aning snorig och riviga luftrör.


Jag kände lite i luftrören redan igår innan match och efter. Var en aning tveksam om jag skulle ta tjejen i hand som precis innan snöt sig och sedan slängde pappret i väskan och sträckte fram handen. Jag svalde och tog i hand för den goda sportandans skull. Luftrören kände jag som sagt av redan innan, men jag hoppas att jag inte åkte på mer skit pga detta.  

Nu har kampen om min kropp alltså påbörjats. Viruset har trängt igenom mitt yttre immunförsvar och tampas nu med mitt inre.

Jag hoppas att min kost, min vila och mitt aktiva liv ska skicka ut de när hämska inkräktarna fortare än kvickt. Jag dricker dessutom en massa te med honung för att lindra lite i luftrören.

Jag har skrivit en del om hur jag stärker mitt immunförsvar här, här och här.

Ska snart fixa med middagen och sen ska jag se till att komma ut på en liten promenad eller någon annan lugnare aktivitet.

ANNONS
Av Malin de Besche - 17 februari 2013 10:00

Man kan säga att "bra mat" är i princip all mat som lagas från grunden och att undvika socker. En annan tumregel är att se till att variera och blanda färger. Inget är nyttigt om man överkonsumerar det. Det går alltså inte att hitta ett livsmedel som är "nyttigt" och leva enbart på det.


För att hålla en god varierad kost som också ska vara bra för min träning matplanerar jag. Efter en veckas "slarv" har jag äntligen lyckats få till en matlista för ett par veckor framåt.


Söndag: Hemmagjord pizza (med lite bättre innehåll i degen)

Måndag: Medelhavsbiff m tsatziki och ugnsgrillade grönsaker

Tisdag: Laxsoppa med sötpotatis

Onsdag: Spagetti med tonfisksås

Tosdag: XL-Galan (Blit alltså utemat)

Fredag: Fransk kycklinggryta

Lördag: Grönsaks- och köttfärsgratäng

Söndag: Tjälknöl, gräddsås och potatis

Måndag: Fiskgryta i kokosmjölk

Tisdag: Kycklingburgare

Onsdag: Tacos

Torsdag till söndag kommer jag att bli bjuden på mat.

Måndag: Ugnsstekt kyckling med granatäpple

Tisdag: Paj med räkor och fisk


Mycket längre än så gör jag inte mina matsedlar då man inte kan köpa hemm allt på en gång då eftersom att maten blir dålig. Det är ju bara frys och torrvaror som klarar sig längre.

Luncherna hoppas jag på matlåda i de flesta fall. Annars blir de mer spontana.

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se