Direktlänk till inlägg 4 februari 2013

Att göra det bästa av det bästa av situationen

Av Malin de Besche - 4 februari 2013 22:30

Laget kommunicerar via en Facebbokgrupp om vi dyker upp på träningen eller inte. Den här måndagens skulle vi rätt många. Såg fram emot en tuff basketträning. Men sedan dyker det upp ett meddelande om att skolan ska byta ut korguppsättningen till hissar, så de hade klippt av linorna och ställt in några liftar. Det skulle inte gå att köra en vettig basketträning.


När jag fått reda på att basketträningen skulle ställas in började jag fundera på vad jag skulle göra. Löpning i den fallande blösnön eller gå till F&S. Kollade passchemat och såg att de hade ett boxpass på en timme. Fantastikst! Jag missade ju förra torsdagen eftersom att vi var på öppet hus vid ett gymnasium måndagarna har jag basketträning. Men inte idag, så då kunde jag alltså köra det. Och dessutom bli klar lite tidigare än basketträningen så jag kunde åka och hämta dottern från scouterna, så skulle hon slippa åka hem i snöslasket.


Passet hade precis börjat när jag slank in i hallen. De höll på med uppvärmningen. Instruktören välkomnade mig i micken och sa att jag skulle få köra med mannen i blå tröja. Han var typ 2 huven längre än mig så nu skulle jag få känna hur det var att vara den lilla tjejen.

BoxningPasset var uppbyggt på ungefär samma sätt som det långa passet på torsdagen, men lite andra övningar. Jag tog i allt vad jag hade så jag var helt slut i armarna. När jag sedan skulle vara den som stod med mittsarna kände jag att det inte direkt var någon vila. Det är nästan lika tungt att hålla emot som att vara den som boxas. Dessutom var jag ju mindre och inte alls med samma styrka som min partner.

Jag klarde upphoppen och när vi skulle pressa och försöka trycka bort den andre, rätt bra. Jag har en bra benstyrka.

Efter passet fick jag höra att min partner var en van boxare (F&S boxare i varje fall) och det kändes.

Han var bra på att peppa och var på mig att hålla garden uppe. Men jag förklarade för honom att jag tar det lite lungt med den eftersom att jag med min kordinationsförmåga slår mig själv med garden när jag ska öka intensiteten. Jag gick ifrån passet med spagettiarmar.


Åkte sedan och plockade upp dottern och därefter vidare till affärn för att köpa lite bröd till frukost. Nu en kopp te innan jag kryper ner till sängs. Riktigt nöjd med att jag skyndade till boxen istället. Fullt med intensitet och endorfiner och jag älskar det. Det var det bästa valet jag kunde göra i den situationen. Men ett litet klagomål kommer skolan allt få.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards