Alla inlägg den 3 februari 2013

Av Malin de Besche - 3 februari 2013 22:14

Vad är bättre än en löparrunda när solen strålar och luften är frisk? När det är sådant väder kan jag bara inte motstå att dra på mig skorna och ge mig ut på en runda. Men när jag tränar så tidigit på dagen är det nästa glömt till kvällen att jag tränat. Därför blev det lite skaka rumpa också.


Jag fick sova ut i morse, så skönt. Det händer ju inte så ofta. Vaknade dock lite tung i huvudet, men jag vet ju att det går över när jag rör på mig.

Jag petade i mig lite frukost och gjorde det sedvanliga plockandet. Städa är ju inte det roligaste man kan göra, med det måste göras.

Klädde på mig för en runda vinterlöpning. Det var en aning kallt första minutrerna men så fort jag hade fått upp    värmen var det bara behagligt. Drygt 6km med ett 5:05/km tempo.


Efter löpningen påbörjade jag lunchen och bad barnen passa den medan jag duschade. När vi fått i oss lunchen åkte vi vidare till min syster för att fira hennes nyblivna tonåring. Det blev en bok om Justin Bieber. Vilket verkade vara helt rätt för hon hade även fått lakan med honom på och konsertbiljetter.

Lite onyttigheter med sockerkaka, princesstårta och kaffe fick slinka ner. Inte det bästa i kostväg, men lite grann ska väl inte skada.

När vi kommit hem igen gick vi över till grannen som nyligen fått barn och lämnade en lite present och fick chansen att gosa lite med den nyfödde lille killen. Man glömmer hur små de egentligen är precis när de kommit ut. Det fick bli en snabbvisit för vi skulle hinna med middag och jag skulle vidare till F&S för att dansa.


Jag förberedde middagen innan jag snabbt plockade ihop grejerna för att åka iväg på nästa pass. Jag var ganska trött, vilket jag ofta blir på eftermiddagen när jag tränat på förmiddagen. Men jag var helt inställd på att köra och då är det lite enklare att komma iväg trots att man segat till sig och blivit lite trött.


Dance fusion heter passet med en blandning av flera danser med enkel koreografi. Men det var allt lite svårare den här gången att hänga med. Lite svårare koreografi, men lite längre in i passet började jag känna igen mig från förra gången.


När jag var hemma igen var jag glad över att jag faktiskt förberedde middagen. Det gick fort att få maten på bordet. Nu lite mys med familjen innan jag ska sova och ladda batterierna för en ny vecka.

Det var en bra söndag!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards