Direktlänk till inlägg 2 februari 2013

Förlust x 2

Av Malin de Besche - 2 februari 2013 22:35

Idag var det match. Vi skulle möte Polisen som vi mötte i oktober och vann med 4 poäng så vi visste att det skulle bli en tuff match. Den här gången låg inte turen på vår sida. Skotten ville bara inte i. Spelmässigt hade vi övertag, men för att vinna måste man göra poäng.


Med få avbytare fick jag väldigt mycket speltid. Spelade hela första halvlek, och det känns nu i benen. Det var ingaBasketmatch problem konditionsmässigt men det var frustrerande att bollarna bara inte ville gå i.   

Spelmässigt hade vi övertag och kom ofta till avslut, men som sagt, bollarna ville bara inte i.

Inte mycket som stämde idag. Till och med mina skosnören bråkade med mig, som gick upp hela tiden. Men några poäng lyckades jag få till i varje fall, bla en trea. Jag har blivit klassad som lång i mitt lag, men har under hela min uppväxt inte spelat som "stor". Jag inser att jag måste nöta lite "under-korg-arbete".


Efter matchen åkte jag och dottern, som var snäll och satt i sekreteriat, och handlade lite mat.

bajen halsdukNär vi kommit hem och plockat in maten åkte vi vidare till Bajenkvällen vid hovet. Full av förväntan på en trevlig kväll och uppklädd med Bajenhalsduk. Vi stannade till vid Grekiska kolgrillen. Jag valde Mousaka, men den visade sig vara bränd i mitten. Fick kyckling Gyros istället för att vi inte hade tid att vänta en vända till på att de skulle värma en Mousaka till. Fick reda på att de köper dessa färdiga!!! Jag var tvungen att få lite mat i mig, men kommer nog inte välja den restautangen igen.

  

När matchen kommit igång insåg jag att Bajen hade samma problem som vi hade idag. Massor av chanser och ett totalt övertag över matchen, men skotten ville inte i. Matchen slutade 1-2 med fördel för Sollentuna.

Det var grym stämning på läktaren, vilket det lätt blir med 7700 på läktaren.

 

Väl hemma igen är jag ruskigt trött. Ska försöka hålla mig vaken genom filmen.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards