Alla inlägg den 30 januari 2013

Av Malin de Besche - 30 januari 2013 23:35

Onsdag och den stressigaste dagen i veckan. Jag gjorde i ordning middagen men hann inte äta. Drog iväg till tjejernas träning. Många frånvarande idag så det blev lite mer lek idag och jag blev utmanad av tjejerna så att jag klarade ett av mina mål.


Efter att ha kört mest lite skott, spel och bollbehandling körde en liten stafett som innebar lite lättare fys. Då tyckte tjejerna att det var dags att jag visade vad jag går för. De sa att jag skulle göra 20 armhävningar (jag brukar säga att de ska köra 10).

Men jag ville såklart visa mig på styva linan och köra fler än så. Hörde ett och annat wow när jag passerade 25. Och ännu mer imponerade blev de när jag passerade 30. Och jag blev så glad när jag pressade den sista 35:e armhävningen. Jag hade äntligen nått mitt mål 35 armhävningar!

Nu är det bara att hitta på en belöning. :)


Direkt från tjejernas träning drog jag vidare till egen basketträning. Fantastikst bra träning med bra tempo. Fysen sög i benen. Vi började med att jogga runt planen för att värma upp, sedan vidare give n go. Andra skottövningar som innebar mycket springa. Fysen var fokuserad på ben och direkt efter körde vi skott. Det var svårt att hoppa när man blivit trött i benen. Vi avslutade med lite spel.

När träningen var över ville jag få upp pulsen igen. Så jag körde intervallerna igen som jag gjort tidigare med 30 sekunders vila mellan.

Jag sprang alltså 1 basketplan fram och tillbaka, sedan 2, 3, 4, 3, 2, 1.

Direkt över körde jag daily dozen med tempo. Avslutade med 20 dips, 20 sit ups och 1,5 minutersplanka.


Middag blev först vid 22:30 Jag hade blivit så hungrig att jag kan nog se middagen som en belöning. 35 armhävningar i ett streck - check!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards