Alla inlägg den 29 januari 2013

Av Malin de Besche - 29 januari 2013 22:40

För att få till all träning som jag vill så krävs planering. Jag vet att jag sagt det förr men det tål att sägas igen. Jag ska få in gym, gruppträning, basket, och löpning utöver jobb, tränarroll, matlagning, hushåll, vänner och familj. Den här veckan har jag hunnit med egen basketträning, tränarrollen och löpning och det är tisdag.


Idag var första dagen som jag körde träningen tillsammans med min gamla coach från flicklaget. Idag blev det lite spontant planerad träning, men bra med bra blandning.

Jag hade packat löparkläder innan jag åkte hemifrån så efter träningen tog jag bilen till Torvalla där min dotter tränade friidrott. Det var fortfarande en halvtimme kvar innan de skulle sluta så jag skulle hinna med en runda, trots att jag kommit iväg lite senare än planerat från tjejernas träning.

Jag sprang knappt 5km utan att direkt veta hur långt jag sprungit. Det mätte jag upp när jag kom hem. Jag visste bara att tiden slutade på 24:40 så jag var ganska nyfiken på hur långt jag sprungit. Det kändes bra, men lite halkigt på vissa ställen. Efter jag mätt upp visade det sig att jag sprungit på 5:04 tempo. Helt ok för en vinterrunda.

När jag sprungit klart gick jag in i hallen för att möte upp dottern. Det började bli lite kallt när svetten börjat kyla ner mig. Stod en stund och pratade med tränarna innan vi åkte hem.

Väl hemma sen bytte jag om till torra kläder, sen blev det en lite promenad med sonen på det, ca 3 kilometer.

Sedan en lite dusch och en kopp te. Nu är jag helt klart redo för sängen.

Imorgon blir det basket med tjejerna, föräldrarmöte och därefter egen basketträning.

Av Malin de Besche - 29 januari 2013 08:00

Jag älskar att laga mat. Det är nog det enda husliga med mig. Jag syr inte, jag stickar inte, tycker inte om att städa, diska tillhör inte heller favoritsysslorna. Men att laga mat, tycker jag om och har ganska nyligen börjat tycka är ganska roligt. Som att baka bröd tillexempel. Ändå skulle jag tycka att det vore ganska skönt med egen kock.

Men det beror helt och hållet på tidsbristen. Maten måste planeras och förberedas för att jag ska hinna med. Först    jobbar man hela dagen, sen ska man trolla till en middag som helst ska hinna intas innan det är dags att dra iväg till träning, antingen egen eller tjejerna jag tränar. Skulle maten stå på bordet när man kom hem skulle man hinna med så mycket mer. Jag gillar iden med att man sätter ihop en massa näring till något som är gott och som ger en ork och styrka. Dagens luch består av rester från gårdagens middag, och jag längtar redan.

Kycklinglår med fullkornspasta i kokosmjölk.


Jag penslade kycklingben med smör, salt och vitpeppar och stekte i ugnen på ca 200g i 40min

Jag stekte blomkål, broccoli, paprika innan jag hällde på den kokta pastan. Så härliga färger som gör att det ser så gott ut.

   

Tillsist hällde jag över kokosmjölk som jag mixat med 5cm citrongräs, 2 hackade vitlöksklyftor, 1 hackad chili samt en bit ingafära. Jag smakade av med lite salt och vitpeppar. När allt blivit varmt severade jag det med kycklingbenen. Mmmmmm så gott och det här kommer jag även att få äta till lunch. Suck flera timmar kvar. :/


Jag har ingen egen kock, men jag är en mamma, så jag får helt enkelt göra så att tiden räcker till. Förberedde dagens middag sent igår efter träningen, så att jag hinner till tjejernas träning sen.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards