Alla inlägg den 26 januari 2013

Av Malin de Besche - 26 januari 2013 23:25

Det var länge sen jag gjorde ett sådant pass. Senast var i Portugal, men innan dess var det nog mer än ett år sen. Nu har jag kommit igång på allvar med mina gympass. Boxen i förrgår och idag blev det cirkelfys.


Jag gick upp vid 8 i morse för att hinna äta frukost innan det var dags att skjutsa dottern till hennes friidrottsträning. Sedan åkte jag till F&S i Tyresö för att köpa gymkort.

Jag anmälde mig till cirkefyspasset som är funktionell träning i stationer. Medan jag väntade på att det skulle börja kom en gammal klasskompis från grundskolan förbi. Hon var min största konkurent på idrotten i skolan. Hon var den ständiga 1:an och jag 2:an. En gång när vi körde simning så slog jag henne. Vilken lycka! Vad händer? Jo en tjej som inte idrottade alls någonsin slog mig. Så jag fick fortsätta hålla min andra plats. Det var riktigt kul att se henne, men det blev bara lite kost snack då hon hade varit på ett annat pass och skulle hem till sin 5månaders bebis. Till min glädje var det ett lättare pass hon körde och inte tuffa cirkelfysen. Såhär beskriver F&S mitt pass:

  

Det var 9 stationer som vi körde i 45 sekunder per station i 3 varv. Jag körde dessa i den här ordningen:Kettelbells

  1. Plankan med fötterna på en balansplatta  
  2. Upphopp på dubbla stepup-brädor
  3. Armhävningar med ena handen på strpup-bräda
  4. Utfallssteg med vikt (jag körde 10kg)
  5. Med händerna bakom huvet skulle vi resa oss och sätta oss i högt tempo
  6. Pinne som vi liggande skulle föra över kroppen underfötterna och tillbaka upp över huvet
  7. Knäböj med kettlebell i famnen
  8. Ryck och stöt med 20kg vikt på skivstång
  9. Kettlebell som vi skulle få upp med rak rygg och trycka till med höften

Sen var det lite nervarvning och strech, dynamisk strech. Kändes bra efter passet. Skönt att få röra på sig med träningsvärken från ett par dagar innan. Andreas som höll i passet tipsade om HIT (högintensiv träning) som ska vara ytterligare lite tuffare. Det måste jag ju bara testa.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards