Alla inlägg den 24 januari 2013

Av Malin de Besche - 24 januari 2013 21:59

Jag har länge velat ge mig på kampsportsträning. Det ser ju ut som väldigt hård träning och man får möjlighet att slå all frustration ur kroppen. Jag hade bestämt med en kompis att idag, skulle det bli av. Hon vill komma igång och träna och jag skulle få prova något nytt.


Min kompis skickade sms och lät meddela att hon inte skulle hinna till träningen eftersom att hon spontanshopat på IKEA och det blev lite mer än planerat så hon skulle vara tvungen att ordna med transport.

Jag funderade ett tag och sen tänkte jag, äh jag kör. Därför ringde jag till Friskis och svettis och kollade att det fanns plats och sen rusade jag ner, ombytt och klar.

När jag bytt till mina nya fitnesskor och kom in i salen såg jag ett par kända ansikten. En tjej från basketlaget och hennes kille. Hon hjälpte mig att ta fram grejerna som jag skulle behöva.

Ett par handskar, två små sparringkuddar och en stor. Eller som det heter, sparringmitts och sparkmitts.SlagmittsBoxningshandskar

  

Vi började med uppvärmning som påminde en hel del om funktionell träning samt luftslag och sparkar. När det var dags att köra igång blev jag ihopparad med en lite kortare tjej som var där för andra gången.

Mot de små "kuddarna" fick man slå, jabba, köra uppercut och så vidare. Mot de större fick vi sparka, kicka in med knäna. Men vi körde även hammarslag, situps, dips, sidoplanka och burpees.

Det var inte bara jobbigt att slå och sparka. Det var riktigt jobbigt att stå och hålla emot också. Nu var den här tjejen lite mindre än mig och något svagare så med en jämnstark blir det nog ännu jobbigare.

  

Mot slutet fick vi ställa oss i ring och "byta partner". Då fick man varierande storlek och styrka på de man sparrade emot.

Det beror nog mest på att jag inte fått in tekniken ännu, men min kondis blev inte direkt utmanad, men styrkan. Det var riktigt roligt och jag kommer troligen att testa igen. Då kanske jag vågar fota lite också ;-)


Ganska trött i musklerna nu, men kommer nog kombinera passet med ett löppass efter. Jag tog bilen idag, men det beror på att jag var ute i sista minuten och skulle hinna i tid.


Roligt att prova något nytt, få fightas och slåss!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards