Alla inlägg den 23 januari 2013

Av Malin de Besche - 23 januari 2013 22:31

Jag skyndade hem efter en dags utbildning på jobbet. Det blev kort om tid idag så det var bara att svänga förbi hemmet för att hämta träningsväskan och vidare till tjejerna träning. Idag var det många borta både bland de yngre tjejerna och i damlaget. Men jag ville ju träna...


Jag hade verkligen sett fram emot basketen idag. Det var 4 tappra tjejer som kom till träningen. Det fick bli lite anpassad träning idag, sådant som just de här tjejerna behövde träna på. Passar och passar i fart.

När jag sedan åkte vidare till damträningen var det inte särskilt många där heller, 4 stycken. Det hade blivit många avhopp i sista minuten. Vi satt och snackade en stund och när de andra 3 tjejerna valde att åka hem, valde jag att göra en vettig träning på egen hand. Jag hade ju ändå kommit dit för att träna.

Jag började med att köra daily dozen. Tolv olika typer av lay ups. Jag körde på tempo och till jag satt från varje position. Sen körde jag 10 straffar och körde ett antal fysmoment för varje miss multiplicerat med 4. Första gången missade jag 3 så det blev 12st av varje fysmoment.

12 armhävningar

12 sit ups

12 rygglyft

12 dips

12 upphopp

12 burpees

12 längder spurt

Sen körde jag ett varv till med 10 straffar. Den här gången blev det 4 missar, dvs 16 av alla moment. Efter det körde jag lite skott och avslutade med plankan. Total träning på ca 40 minuter. Rätt skön träning faktiskt.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards