Alla inlägg den 18 januari 2013

Av Malin de Besche - 18 januari 2013 20:37

Idag har det varit fruktansvärt kallt. Och jag kände att jag borde ha klätt på mig mer när jag stod och väntade på bussen. När jag sedan kom till centralen och tågen var upp mot 30 min sen kände jag mig som en isbit. Att ha päls hade inte varit så dumt idag. Jag var tvungen att värma mit på något sätt.


När tiden på tavlan bara visade allt senare tid kände jag att jag behövde komma in i värmen men ville ju inte missa ifall det skulle komma ett tåg.

Matcha latteKom då på att Blueberry låg på övervåningen och att man kan se tavlan med tågtider därifrån. Gick därför upp och satte mig med en matcha latte.


Jag kände hur jag sakta tinades upp och plötsligt kom det äntligen ett tåg. Något sen till jobbet, men nöjd med att jag tog mig den värmande drycken. Dessutom nyttig med sin väldigt höga antioxidanta effekt.


Matcha är ett fint pulveriserat grönt te som används i glass, bakverk, matlagning och som te och latte såklart.



Knäckebrödet jag bakade igårkväll fick mycket beröm idag. Det var riktigt uppskattat och jag fick dela med mig av receptet. Undrar om vi har skapat en ny trend till på jobbet. Där vi tar med hembakta hälsobakverk. Det vore ju fantastiskt kul. Men det måste vara glutenfritt så alla kan smaka. :)


Hemfärden var lika kall som när jag åkte till jobbet. Men jag behövde inte stå ute lika mycket som då. Kylan tar verkligen bort lusten att träna. Fast det är ett sätt att få upp värmen. Har fått ta det lungt idag eftersom att jag bara måste ta hand om allt som hamnat efter i hemmet. Ska se till att planera bättre till nästa vecka då jag ska köra igång på allvar.


Dagens middag

Hokifilé med Savoykål och yoghurtsås

800g Hokifilé

4 ägg

500g Savoykål

Skal från 1 citron

Olja

2dl Turkisk yoghurt

2msk majonäs

salt & nymald svartpeppar


Låt fisken småsjuda i kastrull med salt och 10 vitpepparkorn. Stek savoykålen med citronskal till kålen blivit mjuk, salta och peppra. Blanda yoghurt med majonäs, salt och peppar och lite pepparrot.

 

Serverade efterrätt idag. Det fick bli en variant på nyttig ostkaka. Helt ok, lite degig men god smak och full av proteiner. Serverade med granatäppelkärnor, hallon och blåbär.

 

Nu börjar helgen!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards