Alla inlägg den 16 januari 2013

Av Malin de Besche - 16 januari 2013 23:20

Efter mina tjejers basketträning skulle jag åka till min egna basketträning. Men det visade sig att det var alldeles för få som kunde köra idag. Vad gör man då? Åker hem och softar? Nej, jag var taggad till tusen för att träna. Jag var tvungen att hitta på något.


Tjejernas träning började kl 18. Jag la mycket fokus på spelförståelse. Det kan behövas då vi har årets första match i helgen. Direkt efter deras träning var det meningen att jag skulle åka till min egna träning. Men jag fick reda på att det inte var så många som kunde kolla så träningen ställdes in. Funderade på att åka dit och köra träning själv. Men istället plockade jag upp min dotter, åkte hem och inveg mitt hemmagym. :)

 

Eftersom att vi skulle ha fokuserat på armar på fysdelen av basketträningen bestämde jag mig för att köra det hemma. Är lite dålig på vad övningarna heter, men ska försöka beskriva dem.

Jag körde 3 varv

Skivstång på raka armar över huvudet, sänka bakom nacken och upp igen - 15st

Hantellyft sidleds -15st

Bicepscurls med hantlar - 15st

Armhävningar (pushups) - 15st

Framåtlutad med rakrygg, skivstång vid knän som drogs upp mot magen -15st

Från golv upp till lår, upp till bröst upp med skivstång på raka armar (och samma moment tillbaka till golvet igen) 15-st

Benböj med stång över axlar.

Men böj med pilatesboll mot väggen utan vikt.


Efter tredje varvet var armarna rätt trötta. Jag fick verkligen kämpa med de sista 5 repsen. Drog mig upp ett par gånger i stången som ska hjälpa mig att klara en chin.

Höll ett ganska bra tempo och jag känner mig sådär skönt trött i mina armar nu. Hemmagymmet fyller sin funktion. Nu sakans bara speglarna. Nästa vecka ska jag köra igång med min träningsplan.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards