Alla inlägg den 1 januari 2013

Av Malin de Besche - 1 januari 2013 13:10

  

Det gick lite utför med min träning i slutet av 2012. Jag kom inte alltid iväg på mina rundor som jag planerat. Flytt, julstök och nyårsförberedelser tog mycket av min tid och jag blev tvungen att prioritera bort en del. Inte blev det mycket bättre med kosten. Men nu är det nytt år och nya möjligheter. Gott Nytt År till er alla, både träningsfreaks och soffpotatisar.


Att slutet av året inte har följt min plan på en hälsosam livsstil kanske inte är hela världen. Jag har ju ett helt nytt år att ordna till det. Jag har mina många mål att arbeta mot men bara ett nyårslöfte. Detta ska vara mitt friskaste år någonsin, både mentalt och fysiskt.


Idag är jag lite trött. Det var nyårsfest hemma hos mig. En av mina bästa vänner var här med sin kille och ett av deras 8 (!) barn, samt min lillebror och hans familj. Vi åt gott, skålade och festa loss.

Menyn bestod av:

Gratinerad hummer med vitlök och örter

¤

Helstekt oxfilé med potatisgratäng och Stiltongräddsås

¤

Kladdkaka med glass och grädde


Fantastikst gott och inte alls enligt min hälsoplan. Men det var nyttigt för själen. ;-)

Till tolvslaget gick vi ut på ängen och sköt av lite raketer och smällare. När vi kom in igen sköt vi av vår konfettiflaska.

 

En hel del att städa av sen kan man säga.

Sedan möblerade vi om lite i vardagsrummet så att vi kunde köra "Just Dance". Riktigt roligt! Men man har ju inte en chans mot våra grymma tonårstjejer!

 

Ett sätt att skaka ner alla mat och alla andra godsaker man tryckt i sig. Ett härligt sätt att fira in det nya året på. Idag är det mest film som gäller, Tomb Raider och så klart den obligatoriska Ivanhoe. Ska se till att få in lite kvällsträning också. Som start på mitt nya träningsår.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skapa flashcards