Direktlänk till inlägg 28 oktober 2012

Fantastisk träningsmeny, sådär mat

Av Malin de Besche - 28 oktober 2012 21:11

En fullspäckad dag med massor att göra. Hade först planer på att gå igång på en gång med morgonyogan men var alldeles för trött efter resan. Trots att vi ändå fått 2 timmar till godo. Först för att vi rest till en annan tidszon (en timme bakåt) och dels för att det gått över till vintertid, vilket man även gör i den här tidszonen. J

Så istället för att gå på morgonaktiviteterna som började redan kl 7 tog vi igen oss med en extra sovmorgon. Efter frukosten gick vi rundvandring på hotellet och sedan vidare på informationsmötet.

 

Vi fick ett armband så att vi kan gå in i gym och spaavdelning helt gratis och så gick de igenom programmet och alla ledare presenterade sig.

 

Eftersom att jag helst skulle vilja göra ALLT så tyckte jag att det var en god idé att hoppa på ”smörgåsbordspasset” som innebar en mix av olika gruppträningspass. Tack vare det fina vädret flyttade de ut passet på ”plankan” vilket är en platå byggd på stranden för utomhusträning.

 

I det här passet körde de jympa, Core, Flex, dans, Afrodans, Fuego, Ki Balans och Yoga. Tror att det var allt.

Sen var det lunch och vi tog en liten tur på stan. När vi kom tillbaka ville gick jag och dottern och dansade. Riktigt roligt. Då det blåste en hel del så kände man inte förrän efter att man kommit in att man blivit svettig. Väl tillbaka gick vi och badade i utomhuspoolen. Så som barnen längtat. Men det var inte speciellt varmt i poolen då det inte var en uppvärmd pool så det blev bara en halvtimma bad, med lite tävlingssim J

Medan dottern var på Showdans tog jag och sonen en promenad. Därefter gick vi och åt vår middag. De har en speciell restaurang för ”Spring Timetravel resenärer”. Maten var något bättre där än i vanliga restaurangen vi fick äta i igår då vi kom till hotellet när STT-restaurangen stängt. Men det är inte för matens skull som man gör den här resan. Pasta, pommes frites och ris som tillbehör och sedan mindre bra tillrätt kött, fisk och fågel. Salladen och grönsakerna är helt ok, men som sagt, i övrigt ingen hälsoresa gällande maten. :P  

Imorgon ska jag försöka få till en tidig start, med Yoga som kickstart på dagen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards