Alla inlägg den 22 oktober 2012

Av Malin de Besche - 22 oktober 2012 22:58

Jag är tillbaka och jag känner mig stark! Det känndes skönt att få köra en träning igen efter en tids förkylning. Vi började träningen med en övning som innebär skott och lite springa. Den går ut på att man skjuter från ett visst antal positioner till dess att man satt ett visst antal. Varje gång man missar får man springa en en planlängd och varje gång Basketbollman missar att ta returen innan bollen träffar golvet får man springa en till. Dvs om man både missar skottet och returen får man springa till andra sidan planen och tillbaka. Vid miss av antingen elle så springer man till halva plan och tillbaka.

Nu valde vi att tuffa till den här övningen genom att göra 5 burpees vid andra änden av planen innan man springer tillbaka och 3 burpees varje gång man skulle springa upp till helplan.

Man blev bara tröttare och tröttare för varje gång så skotten gick allt sämre. Tappade räkningen totalt. Kan inte alls säga hur många burpees jag gjorde. Men många blev det och trött blev jag. Känns skönt att bli så trött på träning. Saknade dock coachen idag som tyvärr inte kunde komma. Jag behöver ha någon som peppar när jag börjar bli trött


Men som sagt det känns skönt att äntligen vara på gång. På lördag bär det av till Portugal på träningsresa. Ska bli såååå kul. Härligt med ett nytt äventyr och ett nytt sätt att resa. Jag älskar ju aktiva semestrar så jag tror absolut att detta kommer att passa mig. Hoppas bara att barnen tycker detsamma :)

   

ANNONS

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Följ bloggen

Följ orkanensmitt med Blogkeen
Följ orkanensmitt med Bloglovin'

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se