Alla inlägg den 20 oktober 2012

Av Malin de Besche - 20 oktober 2012 23:32

Man ska inte träna när man är sjuk, framförallt inte med feber eller ont i halsen. Jag var lite förkyld och har varit det i någon vecka men ingen feber och inget ont i halsen. Har hoppats hela veckan på att jag ska friskna till så att jag kunde köra match. Så sent som igår kände jag av luftrören när jag följde min goda vän Ulrika hem efter att hon varit på middag hos mig med sin lilla tjej.

Förr om åren i tonåren brukade jag "träna bort" förkylningen. Men efter att jag en gång blev mer sjuk, och det ordentligt så har jag varit med försiktig med det. Men få som vi skulle vara så bestämde jag mig för att ställa upp. Trots   att jag inte fått den söm som jag räknat med. Jag fick lite nattligt besök. En av mina bästa vänner (V) kom förbi med sin pojkvän (M) och lite vin. Kom därför inte i säng förrän framåt kl 2-3. Sedan upp tidigt för att skjutsa dottern till samlingen inför deras hajk i helgen med scouterna.

  Väl hemma igen började jag skura vindskivor. Skyndade sedan till matchen. Kände inte av förkylningen alls under matchen, men i halvlek blev jag lite yr. Det var en tuff match och vi hade lite otur med våra skott. Under första halvlek låg vi under och i halvtid var ställningen 28-17 till Polisen som vi mötte. Men under andra halvlek tände vi till och höjde tempot. Det slutade med att vi vann med 4 poäng. Så härligt att vända en match på det sättet.

Och nu känner jag inte av förkylningen alls. Så denna gång fungerade det att "träna bort" förkylningen.


Kvällen avslutades med ytterligare ett besök av min kära vän (L) och hennes familj, man och 3 barn. Vi åt hemmagjord pizza (3 st, en vegitarisk, 1 med räkor och en med skinka och Salami). Sedan åt vi fruktsallad med vaniljkesella till efterrätt.

    

Inte helt onyttigt intag för en lördagskväll. :)

Imorgon är det coacha basket. Och sen kommer min lillebror och far och hjälper mig med lite hyllor och annat.

Av Malin de Besche - 20 oktober 2012 13:23

Att ha hus innebär en hel del jobb. Nu köpte jag ett hus som det inte är så himla mycket att göra. Men det finns ju inget helt underhållsfritt hus. Så idag tog jag tag i att skura mina vindskivor och hängrännor för att få bort ytmögel.

 

Det såg inte så jobbigt ut innan. Men satan vad det tar på ryggen, mellan skulderbladen. Det är jättebra för min strävan efter att klara en chin till jul. Men det är en hel del kvar. Det är bra med arbete som ger lite gratis träning på köpet.

Nu blev jag tvungen att avbryta för snart är det dags att jobba med kroppen på annat sätt. Vi ska ha vår tredje match för säsongen. Kommer nog ha grym träningsvärk imorgon. Och då är det dags att sätta upp lite skåp på väggen. Tungt Puh, men ser det som träning :)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards