Direktlänk till inlägg 12 oktober 2012

Finns inga mision imposible

Av Malin de Besche - 12 oktober 2012 00:00

Jag får nog helt enkelt inse att jag inte kommer att komma igång med löpträningen den här veckan heller. Jag måste prioritera att få ordning hemma. Men målet att komma under 45 minuter på milen har jag kvar. Jag har bara skjutit upp min deadline.


Min pappa kom hem till mig vid två då min son kommit hem för att påbörja monteringen av sonens bokhylla. Jag tyckte att de var tungt att montera min dotters lite mindre garderob, och kan bara föreställa mig hur tungt det måste ha varit med sonens stora.

När vi var på IKEA i helgen som var så var det såklart de stora som jag ville ha till mig och min son. Dottern ville ha hela speglar och då var det de mindre som gällde. Jag hade mätt hur högt jag hade mellan golv och tak och det var 2cm mindre än vad de rekomenderar på IKEA för den större garderoben. Jag frågade då: Men är det möjligt attt få till det? Hon svarade då lite tveksamt att det kanske skulle kunna gå, men att de inte kunde rekomendera det.

Eftersom att jag inte tycker om att höra eller att bara anta att något inte går så gjorde jag som så att jag köte en stor garderob till sonen och sen avvaktade med min egna bara för att testa.


Det var ingen lätt sak och det visade sig att det var för kort (och troligen hade jag säkert mätt fel på någon semester för det blev tajt) för att göra helt enligt deras lösning.

Jag är supertacksam att jag hade pappa här som hjälpte mig. Jag hade inte klarat att få ihop detta själv. Eller jo, kanske, men det hade tagit mycket längre tid. :)

Se så fint det blev efter massa skruvande, kånkande och lite sågning.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin de Besche - 6 juni 2016 10:24

Det är försommar och det är en tid med mycket firande. Den här helgen har jag verkigen varit massor av firande. Då har träningen fått stå tillbaka lite. Så jag har fått lägga in ett par extra vilodagar för att hinna med allt firande.   I torsdags...

Av Malin de Besche - 1 juni 2016 23:08


I morse vaknade jag och mådde inte alls bra. Så pass att jag ställde in tiden hos sjukgymnasten. Jag skulle ha tejpats för att se om det skulle hjälpa mig i min löpning. Men med ganska hög press på jobbet just nu kände jag att jag inte kunde stanna h...

Av Malin de Besche - 28 maj 2016 18:12


Jag är väldigt trött på att känna att jag inte kan ta i fullt ut att ett hårt löppass känns avlägset. Att jag inte kan köra på som jag vill är frustrerande. Igår hade jag ett besök hos sjukgymnasten efter en hel månads upphåll. Jag behövde höra vad h...

Av Malin de Besche - 24 maj 2016 22:51

Ibland är inte omständigheterna så som man tänker eller planerar. Det är lätt i sådana lägen att bara ge upp och strunta i allt. Men det är inte alltid det ända alternativet. Ibland får man anpassa sig och helt enkelt make it work.   I Söndags ha...

Av Malin de Besche - 21 maj 2016 23:41


Att ha legat i influensa har tagit hårt på kroppen och har hållit mig helt från träning och har sakta börja komma igång med promenader och lättare gympass tredje veckan. Idag drog jag igång med löpning och utegym. Nu ska jag snart vara tillbaka.   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Mina mål

Springa milen på 45 min .......( )

Springa halvmilen på 20 min ..( )

Springa halvmaran ..............( )

Klara 1 chin ......................( )

Klara 35 armhävningar......... (X)

Klara 50 armhävningar......... ( )

Stå på händer (minst 3 sek)....( )

Stå i plankan 7min ..............( )


Ovido - Quiz & Flashcards